Ce s-a întâmplat cu mașinile electrice în 2020. Puțină lume se aștepta la asta

Cristian Cojocaru 05.11.2020, 16:30
Ce s-a întâmplat cu mașinile electrice în 2020. Puțină lume se aștepta la asta

Iată ce s-a întâmplat cu mașinile electrice în 2020. Conform statisticilor, numai în România, au fost înmatriculate în primele zece luni ale anului 113.707 mașini. Dintre acestea, 1819 au fost mașini electrice. Comparativ cu anul trecut, piața mașinilor electrice a cunoscut o creștere de 136%. Deși criza este în desfășurare iar prețurile nu tocmai accesibile, mașinile electrice sunt în plină creștere în 2020.

Tot mai multe mașini electrice în 2020

Conform datelor DRPCIV din luna octombrie, au fost înmatriculate 373 de autovehicule 100% electrice. Acest număr reprezintă o creștere de 136% față anul trecut în aceeași perioadă. Numărul total de mașini electrice înmatriculate în România în aceste zece luni este de 1.819. Bilanțul acestor cifre ridică înmatriculările la o creștere de 51%, comparativ cu anul anterior. În topul preferințelor de mașini electrice se află marca Renault. Acest top continuă cu mărci ca Volkswagen, Hyundai, BMW, dar și Smart și Nissan.

„Maşinile electrice în România înregistrează un trend descendent în 2020, contrar pieţei totale, care momentan se află la o scădere de 27%. Acest parcurs de electrificare al parcului auto va continua şi se va dezvolta foarte mult şi în 2021”, declara Alexandru Vescu, manager vehicule electrice Renault România, pentru mediafax.ro

Cum se poziționează Dacia

Comparativ cu  Franța, Italia și Spania, numărul autoturismelor Dacia vândute la noi în țară este mult mai mic. Totuși există o creștere inclusiv aici, față de anul trecut. Anul trecut, la nivelul UE și AELS, Automobile Dacia au vândut 581.543 dintr-un total de 736.570 de autoturisme vândute. Aceste vânzări au plasat Dacia pe locul 13 în clasamentul celor mai vândute masini în UE și AELS.

La nivel național însă, nu ne putem lăuda cu cifre impresionante. Astfel că, în România, anul trecut s-au vândut 55.463 de vehicule față de 54.593, în 2018. Tot din statistici reiese că aproximativ 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în 2019, prin programul ”Rabla”, au fost Dacia.

Ce s-a întâmplat cu mașinile electrice în 2020 - Noua Dacia Sandero
Ce s-a întâmplat cu mașinile electrice în 2020 – Noua Dacia Sandero

Preferințele românilor

În topul preferințelor românilor, ca modele ale mărcii Dacia, se regăsesc Logan, Duster și Sandero. Logan berlină reprezintă cea mai vândută mașină din România cu un total de 20.433 autovehicule. MCV a fost cel mai vândut model de break în același an, 2019. Dacă vine vorba de SUV, Duster și-a menținut poziția fruntașă cu un total de 12.795. Doar 70% dintre acestea au fost cu opțiunea 4×4. Sandero numără 11.799  unități vândute, în creștere față de 2018. Cu ceva mai puțin succes față de modelele amintite mai sus, dar și aceasta în creștere, este Dacia Dokker cu 2,523 bucăți comparativ cu 1.056 în 2018.

Concluzionăm că, deși ne confruntăm cu o criză la nivel mondial, în continuare oamenii aleg să investească în mașini. Îmbucurător este faptul că se conștientizează din ce în ce mai mult necesitatea protecției mediului.

Urmăriți Impact.ro și pe