Ce mai visează copiii să se facă atunci când vor fi mari. YouTube este principalul domeniu de atracție

Stefan Daniel 22.07.2019, 15:03
Ce mai visează copiii să se facă atunci când vor fi mari. YouTube este principalul domeniu de atracție

Copiii au o imaginație debordantă, dar și un simț al realității destul de dezvoltat. Tu ți-ai mai întrebat copilul ce vrea să se facă atunci când va fi mare? Răspunsul lui e important, iar tu, ca părinte, ar trebui să-l încurajezi să-și urmeze visul, oricare ar fi acesta, atât timp cât ceea ce vrea să facă în viață nu e ilegal. Copiii de azi nu diferă cu aproape nimic față de copiii din alte epoci, dar, cu siguranță au alte repere în viață.

Ce mai vor copiii să se facă atunci când vor fi mari

Dacă vrei să-ți modelezi copilul după chipul și asemănarea ta la nivel profesional, din start nu ești un părinte bun. Nici măcar dacă îți cere el asta nu trebuie să te grăbești să-l influențezi. Întreabă-l mai întâi de ce vrea asta. În mare parte, până pe la vârsta de 20 de ani, copiii și adolescenții sunt derutați din punct de vedere profesional. Sistemul educațional nu îi învață să-și descopere și să-și dezvolte aptitudinile, așa că mulți își ratează cariera.

Ce mai visează copiii să se facă atunci când vor fi mari. YouTube este principalul domeniu de atracție
Copiii nu mai visează ca altă dată să ajungă în spațiu, dar încă sunt destui care vor să fie astronauți

Aptitudinile se pot vedea, însă, de la o vârstă fragedă. Un studiu sub forma unui interviu realizat de cei de la Lego, arată că lumea s-a schimbat mult în ultimii 30 de ani și, se pare că, înainte de a începe să o modelăm noi, ne modelează ea pe noi, încă de mici.

Eșantionul studiului e format din 3.000 de copii cu vârste cuprinse între 8 și 12 ani, din Statele Unite, Marea Britanie şi China, precum şi 326 de părinţi cu copii cu vârste de 5 – 12 ani. Acestor copii li s-a pus o întrebare simplă, veche de când e lumea: „Ce vrei să te faci când vei fi mare?”.

Aproape o treime dintre cei intervievați au spus că ar vrea să fie YouTuberi profesioniști. Doar 11% dintre ei vor să devină astronauți.

Era o vreme când, după momentul istoric din 1969, o mulțime de copii își doreau să ajungă în spațiu. Nimic pe lume nu se putea compara cu așa ceva. Azi, valoarea acestei meserii a rămas neschimbată, dar nu și mentalitatea, iar ea apare la copii doar din influența adulților.

Dacă faci parte din categoria celor cârcotași, a celor care au peste 50 de ani și n-ai niciun habar despre ce înseamnă, de fapt, internetul, nu te grăbi să-i judeci pe acești copii și pe YouTuberi. Faptul că citești acest articol pe un site, de pe un telefon sau laptop, nu înseamnă că ai descoperit secretele mediului online. Internetul este viitorul și de el vor depinde viețile a miliarde de oameni peste câțiva ani.

Ce este un YouTuber și de ce copiii de azi vor fi mai buni decât tine pe plan profesional

Ce mai visează copiii să se facă atunci când vor fi mari. YouTube este principalul domeniu de atracție
Nu tot ceea ce vezi pe internet e rău, dar sunt multe care nu par ceea ce sunt. Dacă nu știi ce e bine și ce e rău, atunci problema e la tine

Un YouTuber este un creator de conținut, care are o bază foarte solidă de cunoștințe digitale și, în unele cazuri, o vastă cultură generală. De la clipuri de divertisment, la cele educative, atent documentate, toate îți fac ție pauzele de serviciu și serile petrecute „pe net” mai distractive. În spatele lor, stă foarte muncă, studiu, marketing etc. Dacă ai peste 50 de ani și încă nu ai priceput acest lucru, acei copii pe care-i crezi lipsiți de experiență, știu cu ce se „mănâncă” internetul…într-un fel.

Datoria părinților cu copii care doresc să fie YouTuberi este de a-i ajuta să-și găsească mentorii potriviți, pentru că nu orice plictisit de duminică ce se filmează cum mănâncă sau face alte prostii este YouTuber.

În SUA și Marea Britanie, numărul copiilor care vor să fie creatori de conținut pe YouTube este copleșitor (iar acolo se câștigă bine din acest domeniu, nu ca în România și asta datorită limbii, care atrage vizualizări din întreaga lume). În aceleași țări, doar 10% dintre copii mai vor să devină astronauți.

În China în schimb, peste jumătate dintre copiii studiați au spus că vor să ajungă în spațiu. Nu te lăsa, însă, păcălit. În China, la nivel de stat, nimic din ce vine de la Google nu este privit cu entuziasm. Copiii își doresc ceea ce li se dă. Iar investițiile masive în cercetarea spațială se bucură și ele de o propagandă foarte eficientă.

Urmăriți Impact.ro și pe