Ce este ”taxa pe prostie” a statul român. Un ministru a făcut dezvăluirea

Stan Filon 04.11.2020, 13:45
Ce este ”taxa pe prostie” a statul român. Un ministru a făcut dezvăluirea

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a ajuns la concluzia multor ONG-uri și altor foarte multor români: statul plătește taxă pe prostie, deoarece funcționarii publici au făcut documentațiile pentru autostrăzi pe genunchi și nu au urmărit stadiul lucrărilor.

Lucian Bode a explicat ce este ”taxa pe prostie”, plătită de statul român, din banii noștri

Astfel, constructorii au speculat aceste slăbiciuni ale statului român și și-au băgat în buzunar nu mai puțin de 2,2 miliarde de lei! Cu toate acestea, România ar putea ajunge până la finalul anului la 916 kilometri de autostradă, dacă timpul va ține cu noi.

Chiar dacă vremea va fi una favorabilă, România tot se va afla pe penultimul loc în Europa în ceea ce privește kilometri de autostradă. Mai prost decât noi stau bulgarii. Va rămâne, însă, pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rețeaua de drumuri rapide. În spatele nostru nu sunt decât bulgarii.

Lucian Bode a explicat ce este ”taxa pe prostie”
Lucian Bode a explicat ce este ”taxa pe prostie”

România ar putea avea până la finele anului 916 km de autostradă

Așadar, proasta gestionare a proiectelor ne costă. Ne costă nu doar timp, ci și bani. Peste 2,2 miliarde de euro au intrat suplimentar în buzunarul constructorilor care au speculat documentațiile făcute prost, birocrația și slaba implicare a funcționarilor în urmărirea lucrărilor.

Șeful de la transporturi spune ca este o taxă pe prostia autorităților din România. „Până la finalul anului ne propunem să recepționăm încă 43 de kilometri de autostradă: Sebeș-Turda, lotul 1, VO Bacău, cei 17 kilometri în regim de autostradă din centura Bacăului, Râșnov-Cristian”.

Ministrul spune că pentru ca finalul lunii decembrie să ne găsească cu o rețea de 916 kilometri de autostradă ne trebuie condiții meteo favorabile, adică 20-25 de zile fără ploi.

Tot până la finalul anului ar urma să înceapă lucrările la încă 45 de kilometri de autostradă, drumuri expres și variante ocolitoare. Turcii de la Alsim Alarko ar putea primi luna aceasta undă verde pentru deschiderea șantierului pe lotul dintre Glina și Vidra de pe Autostrada de Centură Sud a Capitalei, cu o lungime de 17 kilometri. Constructorul turc lucrează deja din vară la lotul următor, cel dintre Vidra și Bragadiru.

Patru pierduți pentru mutarea a trei stîlpi, pe Sebeș-Turda

„Așadar, în acest an se va lucra pe autostrada de centură a Capitalei, zona de sud, pe loturile 1 si 2, adică pe 33 de kilometri. Mi-aș dori ca antreprenorul de pe lotul 3 să se trezească și să accelereze procedurile pentru avizarea documentației, a proiectului tehnic, astfel încât să emitem autorizația și ordinul de începere și pentru lotul 3 cât mai curând”, spune Lucian Bode, ministrul Transporturilor.

Ministrul a adus și un exemplu clar despre cât de bine merg lucrurile în Ministerul Transporturilor. Potrivit lui Lucian Bode, lucrările la lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda au tărăgănat, deoarece la mai bine de o lună de la rectificarea bugetară în urma căreia italienilor de la Pizzarotti li se alocaseră banii ceruți, funcționarul care trebuia să-și dea avizul nu era de găsit.

Proasta gestionare a proiectelor de infrastructură ne-a costat nu doar timp, ci și bani. Peste 2,2 miliarde de euro în ultimii 13 ani.„Am plătit până în acest moment 2,2 miliarde de euro, acele claimuri le-am numit și le numesc taxa pe prostie a autorităților statului român”, a recunoscut Lucian Bode, ministrul Transporturilor.

„Nu este posibil ca pe Sebeș-Turda să stai 4 ani de zile ca să poți reloca 3 sau 4 stâlpi dintr-o linie electrică de 110 kilovolți”, a mai spus acesta.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...