Ce conțin sucurile cu ceai de la Kaufland, Lidl, Cora sau Mega Image. Sănătatea îți este pusă în pericol

Stan Filon 08.06.2023, 23:44
Ce conțin sucurile cu ceai de la Kaufland, Lidl, Cora sau Mega Image. Sănătatea îți este pusă în pericol

Foarte mulți români cumpără din marile magazine ceaiuri de fructe, iar InfoCons a realizat un studiu privind produsele tip băutură răcoritoare necarbogazoasă cu extract de ceai si alte fructe. Rezultatele i-au șocat chiar și pe cei care au efectuat studiul!

Ce conțin sucurile cu ceai de la Kaufland, Lidl, Cora sau Mega Image

Așadar, InfoCons a realizat un studiu pe produsele tip băutură răcoritoare necarbogazoasă cu extract de ceai si alte fructe ce se regăsesc pe piața din România și imediat a tras un semnal de alarmă, deoarece românii care consumă astfel de băuturi se pun zilnic în pericol.

În cadrul studiului InfoCons au fost analizate 30 de produse, de la mai mulți producători și distribuitori din țară, iar rezultatele au fost unele foarte importante, după cum veți vedea în rândurile de mai jos. Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor au rezultat urmatoarele:

Ce contin sucurile cu ceai de la Kaufland, Lidl, Cora sau Mega Image
Ce contin sucurile cu ceai de la Kaufland, Lidl, Cora sau Mega Image

Din punctul de vedere al continutului de extract de ceai și al conținut de fruct din compoziția băuturilor:

– extractul de ceai – cantitatea variaza intre 0.08 și 0.20 % din compoziție
– suc de fructe – cantitatea variaza intre 0.03 și 3% din compoziție

Toate produsele ce au facut obiectul studiului contin E-uri (aditivi alimentari). 

– Numericul de aditivi alimentari variaza intre 1 – 8

Din punctul de vedere al tipurilor de aditivi alimentari regăsiți frecvent în produsele ce fac obiectul studiului:

– toate produsele ce au facut obiectul studiului au în componență acid citric (E330)
– 80% dintre produsele studiate au avut în componență citrat de sodiu (E331);
– 66.67% dintre produsele studiate au avut în componență acid ascorbic (E300).

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...