Ce au pățit doi români care au luat cazare la un hotel din Zakynthos. Au dat în judecată agenția de turism, iar amenda a fost imensă

Ana-Maria Tudor 26.08.2023, 16:11
Ce au pățit doi români care au luat cazare la un hotel din Zakynthos. Au dat în judecată agenția de turism, iar amenda a fost imensă

O firmă de turism din Deva a fost sancționată cu o amendă în cuantum de 75.000 de lei, ca urmare a unei plângeri depuse de o familie de români.

Ce au pățit turiștii în vacanță

Ei bine, cei doi români cumpăraseră o vacanță la un hotel de patru stele din Zakynthos, Grecia, însă au semnalat probleme legate de prezența mucegaiului în cameră și de faptul că serviciile oferite de hotel nu corespundeau standardelor anunțate pentru o locație de această categorie. Chiar dacă judecătorul a confirmat amenda, hotărârea nu este definitivă.

În vara anului 2022, o familie de români care a optat pentru o vacanță în Zakynthos, Grecia, a înaintat o plângere către autoritățile de Protecția Consumatorului.

Motivul plângerii a fost faptul că aceștia achiziționaseră un sejur la un hotel de patru stele, însă au constatat că condițiile din acest hotel nu corespundeau nici pe departe standardelor stabilite inițial.

Familia de români a semnalat mai multe deficiențe în ceea ce privește condițiile de cazare.

Astfel, în camera de hotel ei au identificat prezența mucegaiului, baia avea faianța spartă, atât camera, cât și baia erau murdare, lipsa unei bune ventilații în cameră, absența sistemului de aer condiționat, lipsa plaselor de protecție împotriva insectelor la ferestre, un dulap pentru haine care nu îndeplinea standardele, absența prosoapelor, prezența lenjeriei de pat murdară, precum și insuficiența dotărilor așteptate pentru un hotel de patru stele.

Citește și: Zilele în care nu e aglomerat la vamă. Când este bine să pleci în vacanță în Grecia, Bulgaria sau Turcia?

În cadrul plângerii depuse, turistul a subliniat că a fost în contact cu agenția de turism și că, deși a fost asigurat că problema va fi remediată, reprezentantul agenției a încetat să mai răspundă la apeluri într-un moment ulterior.

Agenția a depus contestație

Agenția de turism a contestat procesul-verbal în instanță, argumentând că în timpul întâlnirii cu reprezentantul Protecției Consumatorului, aceasta a prezentat documente care susțineau numai punctul său de vedere.

În plus, agenția a afirmat că reprezentantul Protecției Consumatorului a indicat că va aplica o amendă contravențională, fără să ia în considerare argumentele scrise sau documentele depuse.

Vezi și: BBC a făcut topul preparatelor pe care trebuie să le mănânci în vacanța din Grecia. Sunt absolut delicioase

„În momentul în care reprezentantul societății, i-a predat comisarului punctul de vedere și documentele care dovedesc temeinicia celor susținute, inclusiv certificatul de clasificare menționat anterior, reprezentantul intimatei (n.r. Protecției Consumatorului) a precizat că petenta va fi sancționată contravențional, cu toate că nu citise apărările formulate în scris și nici nu analizase înscrisurile depuse. Intimata nu a urmărit niciodată să analizeze și să soluționeze în mod obiectiv reclamația, ci a decis sancționarea contravențională chiar din momentul primirii reclamației”, a precizat agenția de turism.

De asemenea, reprezentanții firmei amendate cu 75.000 de lei au subliniat că turistul care a înaintat plângerea este antrenor de Taekwondo și a fost în trecut antrenorul copiilor unei comisare din cadrul Protecției Consumatorului.

Urmăriți Impact.ro și pe