Directorul general al Societății de Transport București, Adrian Criț, a declarat că în Capitala este nevoie în acest moment de 400-450 de tramvaie în București, în condițiile dezvoltării rețelei și a creșterii cererii de transport. Șeful STB a participat la Conferința de Infrastructură organizată de Club Feroviar.
Directorul STB a prezentat și proiectele prioritare în domeniul modernizării infrastructurii de transport pe șină din Capitală. Pare greu de crezut, dar se pare că Bucureștiul are una dintre cele mai dezvoltate rețele de transport cu tramvaiul din Europa. Rețeaua are o lungime de 282 km cale simplă, fiind dezvoltată pe întreaga suprafață a orașului.
Parcul STB este compus în acest moment din 2.155 de vehicule: 483 de tramvaie (din care 292 – parc activ), 265 de troleibuze (din care 181 – parc activ) și 1.534 de autobuze (din care 1.311 – parc activ). Vehiculele cu tracțiune electrică reprezintă aproape 50% din capacitatea de transport. În ceea ce privește vechimea medie a parcului, cea mai mare este la tramvaie, de 17 ani, în vreme ce la troleibuze este de 16,5 ani iar la autobuze – de 8,1 ani.
Adrian Criț a declarat că unul dintre obiectivele principale ale STB SA este creșterea atractivității sistemului de transport cu tramvaiul, în complementaritate cu celelalte sisteme de transport cu ghidare pe șine.
Directorul STB spune că programul de achiziție de tramvaie aflat în derulare la nivelul Primăriei Capitalei, pentru care în scurt timp se va semna contractul cu Astra Vagoane Călători Arad, nu va rezolva decât parțial necesarul de mijloace de transport de la nivelul Capitalei.
”Cantitatea de tramvaie licitată nu ajută decât la înlocuirea unui sfert din parcul circulant. Necesarul de tramvaie pentru București este mult mai mare de atât. Ar trebui un parc de 400-450 de tramvaie, pentru a acoperi inclusiv planurile de extindere a rețelei. Avantajele evidente ar fi reducerea intervalului de succedare, creșterea confortului călătoriei și, pe cale de consecință, creșterea gradului de utilizare a acestui mod de transport ecologic”, a spus directorul general al STB.
Directorul spune că este nevoie de tramvaie, dar și lucrări de modernizare pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55, prin Programul Operational Regional, Axa 3.2, și modernizarea liniei de tramvai pe Bulevardul General Vasile Milea.
”În următoarea etapă se va acorda o atenție deosebită implementării proiectelor complementare care vor trebui să asigure condițiile adecvate de exploatare pentru tramvaiele ce vor fi achiziționate. Proiectele vor fi prioritizate pentru o utilizare căt mai judicioasă a resurselor financiare și se va pune accentul pe dezvoltarea coridoarelor de transport de mare capacitate”, a precizat Adrian Criț. El a mai menționat că se vor face investiții în terminale multimodale de tip park & ride, se vor achiziționa softuri dedicate pentru programarea vehiculelor/șoferilor, se vor monta panouri de informare a călătorilor în stații și se vor dezvolta aplicații integrate pentru armonizarea programelor de transport.
În prezentarea directorului general al STB a fost inclusă și lista proiectelor de modernizare a infrastructurii de tramvai (dar și de achiziție de material rulant) care ar trebui să înceapă în perioada următoare”, a mai spus directorul.
În prezentarea directorului general al STB a fost inclusă și lista proiectelor de modernizare a infrastructurii de tramvai (dar și de achiziție de material rulant) care ar trebui să înceapă în perioada următoare. Le prezentăm în cele ce urmează:
Modernizare linie de tramvai şi stradă pe Bd. Basarabia, între Piața Hurmuzachi si bucla de întoarcere tramvaie Republica, inclusiv intersecția Bd. Basarabia cu Bd. Chișinău, intersecția Bd. Basarabia cu Bd. 1 Decembrie si bucla de întoarcere Republica