Câte tramvaie există, de fapt, în București. STB a oferit numărul oficial al garniturilor și planurile de dezvoltare al transportului în comun

Stan Filon, Diana Dumitrache 30.03.2021, 12:38
Câte tramvaie există, de fapt, în București. STB a oferit numărul oficial al garniturilor și planurile de dezvoltare al transportului în comun

Directorul general al Societății de Transport București, Adrian Criț, a declarat că în Capitala este nevoie în acest moment de 400-450 de tramvaie în București, în condițiile dezvoltării rețelei și a creșterii cererii de transport. Șeful STB a participat la Conferința de Infrastructură organizată de Club Feroviar.

Câte tramvaie există, de fapt, în București

Directorul STB a prezentat și proiectele prioritare în domeniul modernizării infrastructurii de transport pe șină din Capitală. Pare greu de crezut, dar se pare că Bucureștiul are una dintre cele mai dezvoltate rețele de transport cu tramvaiul din Europa. Rețeaua are o lungime de 282 km cale simplă, fiind dezvoltată pe întreaga suprafață a orașului.

Parcul STB este compus în acest moment din 2.155 de vehicule: 483 de tramvaie (din care 292 – parc activ), 265 de troleibuze (din care 181 – parc activ) și 1.534 de autobuze (din care 1.311 – parc activ). Vehiculele cu tracțiune electrică reprezintă aproape 50% din capacitatea de transport. În ceea ce privește vechimea medie a parcului, cea mai mare este la tramvaie, de 17 ani, în vreme ce la troleibuze este de 16,5 ani iar la autobuze – de 8,1 ani.

Cate tramvaie exista, de fapt, in Bucuresti de cate mai este nevoie
Cate tramvaie exista, de fapt, in Bucuresti de cate mai este nevoie

Care este deficitul de tramvaie în București

Adrian Criț a declarat că unul dintre obiectivele principale ale STB SA este creșterea atractivității sistemului de transport cu tramvaiul, în complementaritate cu celelalte sisteme de transport cu ghidare pe șine.

Directorul STB spune că programul de achiziție de tramvaie aflat în derulare la nivelul Primăriei Capitalei, pentru care în scurt timp se va semna contractul cu Astra Vagoane Călători Arad, nu va rezolva decât parțial necesarul de mijloace de transport de la nivelul Capitalei.

”Cantitatea de tramvaie licitată nu ajută decât la înlocuirea unui sfert din parcul circulant. Necesarul de tramvaie pentru București este mult mai mare de atât. Ar trebui un parc de 400-450 de tramvaie, pentru a acoperi inclusiv planurile de extindere a rețelei. Avantajele evidente ar fi reducerea intervalului de succedare, creșterea confortului călătoriei și, pe cale de consecință, creșterea gradului de utilizare a acestui mod de transport ecologic”, a spus directorul general al STB.

Directorul spune că este nevoie de tramvaie, dar și lucrări de modernizare pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55, prin Programul Operational Regional, Axa 3.2, și modernizarea liniei de tramvai pe Bulevardul General Vasile Milea.

”În următoarea etapă se va acorda o atenție deosebită implementării proiectelor complementare care vor trebui să asigure condițiile adecvate de exploatare pentru  tramvaiele ce vor fi achiziționate. Proiectele vor fi prioritizate pentru o utilizare căt mai judicioasă a resurselor financiare și se va pune accentul pe dezvoltarea coridoarelor de transport de mare capacitate”, a precizat Adrian Criț. El a mai menționat că se vor face investiții în terminale multimodale de tip park & ride, se vor achiziționa softuri dedicate pentru programarea vehiculelor/șoferilor, se vor monta panouri de informare a călătorilor în stații și se vor dezvolta aplicații integrate pentru armonizarea programelor de transport.

În prezentarea directorului general al STB a fost inclusă și lista proiectelor de modernizare a infrastructurii de tramvai (dar și de achiziție de material rulant) care ar trebui să înceapă în perioada următoare”, a mai spus directorul.

Unde încep lucrări de modernizare

În prezentarea directorului general al STB a fost inclusă și lista proiectelor de modernizare a infrastructurii de tramvai (dar și de achiziție de material rulant) care ar trebui să înceapă în perioada următoare. Le prezentăm în cele ce urmează:

Modernizare linie de tramvai şi stradă pe Bd. Basarabia, între Piața Hurmuzachi si bucla de întoarcere tramvaie Republica, inclusiv intersecția Bd. Basarabia cu Bd. Chișinău, intersecția Bd. Basarabia cu Bd. 1 Decembrie si bucla de întoarcere Republica

  • Modernizare linie de tramvai pe Calea Călărașilor între Piața Hurmuzachi și Str. Traian
  • Modernizare linie de tramvai pe Calea Călărașilor si B-dul Corneliu Coposu între str. Traian și Bucla Sf. Vineri
  • Modernizare linie de tramvai pe Calea Dudești între depoul Dudești și str. Anastasie Panu
  • Modernizare linie de tramvai pe Calea Dudești între depoul Dudești și Șos. Mihai Bravu
  • Modernizare linie de tramvai pe Bd. Mărășești de la Parcul Carol până la Bd. Cantemir
  • Modernizare linie de tramvai pe Bd. Pache Protopopescu între Piața Iancului și Str. Traian
  • Modernizare linie de tramvai pe str. Traian între Bd. Pache Protopopescu și Calea Călărașilor
  • Modernizare linie tramvai pe str. Teclu și Bd. Pallady până la intersecția cu Bd. 1 Decembrie
  • Modernizare linie de tramvai pe str. Ziduri Moși
  • Modernizare linie tramvai Bd Barbu Văcărescu între Ștefan cel Mare și Pod Băneasa
  • Modernizare linie de tramvai, peroane si acces  pe Bd. Ion Mihalache între Piața Victoriei și Calea Griviței (str.
  • Buzești și pod Constanța)
  • Modernizare linie tramvai Maica Domnului – cimitir Reînvierii – bd Lacul Tei
  • Modernizare linie tramvai Calea Griviței
  • Achiziție 170 tramvaie
  • Reabilitare, dezvoltare și modernizare depouri Bucureștii Noi, Titan și Colentina: consolidare, extindere, retehnologizare și reamenajarea spațiilor construite
Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...