Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a făcut un anunț în cursul zilei de astăzi, spunând că poate fi semnat contractul pentru tronsonul patru (Tigveni-Curtea de Argeş), după ce o contestaţie depusă a fost respinsă.
În acest sens, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a respins miercuri 13 octombrie contestaţia care fusese depusă de către o companie din China împotriva firmei austriece Porr, desemnat câştigătoare la începutul lunii septembrie pentru execuţia tronsonului 4 (Tigveni – Curtea de Argeş) din Autostrada A1 Sibiu – Piteşti.
Dacă, până recent, în astfel de situaţii, CNAIR aştepta soluţionarea eventualului apel la prima decizie, prin modificările la legislaţia pe achiziţii publice adoptată în această vară, este obligatoriu semnarea contractului după prima decizie.
Aşa că, dacă cei din CNAIR îşi fac treaba, în următoarele zile ar trebui să semneze contractul de proiectare şi execuţie. Şicane juridice mai pot exista, aşa că este esenţial ca responsabilii din CNAIR şi constructorul să se mişte repede, a scris Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.
Se pare că această companie austriacă Porr urmează să realizeze proiectarea şi execuţia tronsonului patru Curtea de Argeş-Tigveni, fiind considerat cel mai greu din viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti, având o lungime de 10 km şi ce include un tunel de 1,3 kilometri, nouă poduri şi trei pasaje.
Pe lângă asta, valoarea contractului se ridică la două miliarde lei. Austriecii fuseseră declaraţi câştigători din primăvara acestui an, însă o firmă din China exclusă iniţial a reușit să facă contestaţie, iar aceasta a fost admisă pe 8 iunie, după care ofertele au fost evaluate din nou. Însă și de această dată, oferta companiei Porr a fost declarată câştigătoare.