Cât de periculoasă poate fi masa de post. Alimentele care nu trebuie combinate

Andreea Bisinicu / 18.11.2020, 14:11
Cât de periculoasă poate fi masa de post. Alimentele care nu trebuie combinate

Cât de periculoasă poate fi masa de post. Alimentele care nu trebuie combinate în perioada Postului Crăciunului. Acestea trebuie evitat cu orice formă.

Care sunt alimentele cu valoare ridicată de e-uri

Cât de periculoasă poate fi masa de post. Pentru creștini, Postul Crăciuniului a început din 15 noiembrie și ține 40 de zile, până pe 25 decembrie. În această perioadă, românii își fac planuri și stabilesc anumite meniuri pentru a selecta ce alimente pot consuma, care să nu conțină carne sau lactate.

Alimentele preferate de români, în această lună, sunt cartofii, mazărea, fasolea, pate-urile vegetale, margarina și pâinea de secară sau cu semințe. Cu toate că sunt sățioase, studiile arată că un singur sandviș cu margarină și pate poate conține 38 de e-uri.

Pe scurt, un sandviș poate ajunge să înlocuiască o masă întreagă. Dacă nu vă săturați dintr-un simplu sandviș, puteți consuma o bucată de halva și un pahar de lapte, la desert.

Conform celor de la InfoCons, un astfel de sandviș conține foarte multe e-uri, după cum urmează:

Pate de post – 15 aditivi alimentari

  • E407 –22 (95.65%)
  • E621 – 21 (91.30%)
  • E301 – 16 (69.56%)
  • E150 – 14 (60.86%)
  • E330 – 13 (56.52%)
  • E481 – 11 (47.82%)
  • E452 – 11 (47.82%)
  • E415 – 11 (47.82%)
  • E472 – 10 (43.47%)
  • E451 – 10 (43.47%)
  • E120 – 10 (43.47%)
  • E635 – 8 (34.78%)
  • E508 – 5 (21.73%)
  • E412 – 5 (21.73%)
  • E316 – 4 (17.39%)
  • E466 – 3 (13.04%)
  • E516 – 3 (13.04%)
  • E472a – 2 (8.69%)
Un sendvis cu pate, margarina si paine contine 38 de aditivi alimentari
Un sendvis cu pate, margarina si paine contine 38 de aditivi alimentari

Margarină – 6-8 aditivi alimentari

  • E100 – curcumina
  • E160b – colorant sintetic
  • E202 – sorbat de potasiu,
  • E46 – emulgator sintetic

Pâine – 7 aditivi alimentari:

  • E160 – Beta-caroten
  • E170 – Carbonat de calciu
  • E200 – Acid sorbic
  • E223 – Metabisulfit de sodiu
  • E262 – Acetat de sodiu
  • E263 – Acetat de calciu
  • E270 – Acid lactic
  • E282 – Propionat de calciu
  • E300 – Acid ascorbic
  • E304i – Palmitat de ascorbil
  • E322 – Lecitină
  • E330 – Acid citric
  • E471 – Mono și digliceridele acizilor grași
  • E472 – Esterii acetici ai mono- şi digliceridelor cu acizi grași
  • E475 – Esterii poliglicerici ai acizilor grași
  • E481 – Stearoil 2 lactilat de sodiu

Halva – 3 euri

  • E330 – acid citric
  • E420 – sorbitol (îndulcitor)
  • E965 – sirop de maltitol
In postul Craciunului e foarte important sa consumam multe legume si fructe
In postul Craciunului e foarte important sa consumam multe legume si fructe

Ce spun specialiștii despre mesele copioase

Nutriționiștii recomandă să mâncăm trei mese pe zi și două gustări, însă cu puține calorii. Important este să avem mese echilibrate, fără excese. Dacă un sandviș conține 38 de aditivi alimentari, aportul de calorii pe care îl are o porție de mâncare gătită poate ajunge la 300 de calorii. Cel mai indicat este să nu depășim 1500-2000 de calorii pe zi.

„Și produsele de post conțin E-uri. Trebuie să fiți atenți la câte E-uri consumați într-o zi. Nu uitați să citiți etichetele produselor înainte de a le consuma!”, scrie Sorin Mierlea, președintele InfoCons.

Nutriționistul Mihaela Bilic insistă ca românii să nu exagereze consumul de ulei și zahăr în perioada postului:

„În afara postului spunem că mâncăm de dulce. Dar zahărul nu este reglementat în post. Prima mea recomandare pentru persoanele care țin post este să nu facă exces de zahăr, să nu consume în exces produse dulci, pentru că zahărul este nu un nutrient, ci mai degrabă un condiment în viața noastră. Riscăm, în momentul în care nu avem alte alimente care să ne fie pe plac, să dăm iama în dulciuri. Or, ăsta nu e un beneficiu pentru organism. Apoi, pe locul 2 vine excesul de grăsime. Atenție mare, dacă vorbim de postul ca la carte, veți vedea în calendarul religios că sunt foarte puține dezlegările la ulei și vin. Deci bunicii noștri știau că a ține post nu înseamnă să mănânci multe uleiuri prăjite, pentru că și uleiul era restricționat în post”, a declarat Mihaela Bilic, potrivit celor de la antena3.ro

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI