Cât de mari sunt, de fapt, salariile la Zara România. Merită să lucrezi acolo?

Daria Petrescu 01.02.2020, 18:10
Cât de mari sunt, de fapt, salariile la Zara România. Merită să lucrezi acolo?

Cei mai importanți jucători din retailul de îmbrăcăminte, printre care și Zara, lucrează în România cu fabrici care își plătesc angajații cu salarii destul de mici. De altfel, aceste sume le sunt aproape insuficiente pentru a-și acoperi cheltuielile lunare.

Merită să lucrezi la Zara România?

De exemplu, un angajat full-time, casier principal la Zara, câștigă până la 1700 de lei lunar. Acesta trebuie să aibă o experiență minima de 6 ani.

România se află pe locul 22 în Europa în clasamentul ţărilor cu cele mai scumpe haine. Prețurile sunt cu 8% sub media Uniunii Europene (UE), arată datele Eurostat. Cele mai mari preţuri se găsesc în Suedia. Acolo, hainele costă cu 36% peste media UE şi cu 44% peste nivelul din România.

În urmă cu trei ani, preţul hainelor din România era cu doar 8% sub media UE. Salariul e de cinci ori mai mic, arată o analiză a ZF pe baza datelor Eurostat, realizată în 2017.

 Zara are nevoie de doar două săptămâni, pentru a dezvolta un produs nou
Zara are nevoie de doar două săptămâni, pentru a dezvolta un produs nou (foto: Antena 3)

Preţurile în industria modei sunt de cele mai multe ori aliniate celor din Occident. O explicaţie pe care o oferă executivii din piaţă este aceea că local consumatorii sunt mai dispuşi să cheltuie pe haine şi pantofi. Ei sunt pasionaţi de modă şi trenduri.

Despre Zara

Zara este o companie de vânzare cu amănuntul din La Coruña, Spania, care a fost fondată în 1975 de Amancio Ortega și Rosalía Mera. Acest lanț de magazine este nava amiral a grupului Inditex. Grupul mai deține și mărcile: Massimo Dutti, Pull and Bear, Oysho, Uterqüe, Stradivarius și Bershka.

Se pretinde că Zara are nevoie de doar două săptămâni, pentru a dezvolta un produs nou și să îl trimită în magazine. Asta, comparativ cu media de șase luni în industrie și lansează jur de 10.000 de modele noi în fiecare an.

Zara a rezistat trendului de mutare a producției în țările mai puțin dezvoltate. Poate că strategia sa cea mai neobișnuit a fost politica de zero publicitate.

Compania a preferat să investească un procent din venituri, în deschiderea de noi magazine în loc. Acest lucru a dezvoltat ideea că Zara ar „copia moda” și ar face produse low cost.

Zara a fost descris de Directorul de modă Daniel Piette de la Louis Vuitton ca „posibil să fie cel mai inovator și devastator retailer din lume”. CNN a catalogat Zara ca „fiind o poveste spaniolă de succes”.

În anul 2012, Zara era cel mai mare retailer de îmbrăcăminte de pe piața locală, cu vânzări de 58 de milioane de euro în 2010

 

Urmăriți Impact.ro și pe