Cât costă, de fapt, chiria unui spațiu comercial în interiorul Gării de Nord din București

Emanuela Pană 11.09.2021, 09:55
Cât costă, de fapt, chiria unui spațiu comercial în interiorul Gării de Nord din București

Gara de Nord din Capitală este locul în probabil orice român a ajuns măcar o dată, a așteptat sau a lăcrimat înainte de o despărțire iminentă. Despre acest loc am putea spune chiar că este o lume în miniatură, unde întâlnești oameni de toate tipurile, care vin, pleacă sau așteaptă. Gara de Nord vine la pachet cu geamantane, papornițe, pachete de la mama, batiste în vânt, îmbrățisări, revederi, despărțiri, nervi și grabă. Tot aici vei găsi tot soiul de magazine, unele construite ilegal, altele cu acte în regulă, prin care trec zilic o mulțime de oameni, pentru a-și face așteptarea mai ușoară sau pur și simplu pentru a servi masa. Cât costă chiria unui spațiu comercial în interiorul Gării de Nord? Află în continuare.

Cât costă chiria unui spațiu comercial în interiorul Gării de Nord

Potrivit unor estimări făcute cu ceva timp în urmă, prin Gara de Nord trec zilnic aproximativ 10.000 de persoane, traficul din gară apropiindu-se de 15.000 de persoane pe zi în preajma sărbătorilor religioase. Întrucât este cea mai mare stație feroviară a României, din și în București Nord, popular Gara de Nord, pleacă și sosesc zilnic aproximativ 200 de trenuri.

Pe „tărâmul“ Gării de Nord se găsesc și numeroase magazine, restaurante de tip fast-food, cafenele, farmacii și chiar tarabe cu diverse obiecte vestimentare, ghiozdane, portofele, ceasuri și multe altele. Zilnic, în așteptarea trenurilor, prin ele se perindă numeroase persoane, în încercarea de a „păcăli“ timpul.

După cum aminteam în rândurile de mai sus, unele dintre ele sunt în perfect acord cu legea, în timp ce altele, construite ilegal, au riscat până la demolare, dar despre asta vom povesti puțin mai încolo. Chiriile spațiilor comerciale din interiorul Gării de Nord sunt destul de mari, ceea ce este de înțeles dacă luăm în considerare că este o zonă aglomerată, prin care trec zeci de mii de persoane, ceea ce se poate traduce și prin încasări pe măsură.

Spre exemplu, chiria pentru un spațiu comercial în interiorul Gării de Nord cu o suprafață utilă de 67 de metri pătrați se ridică la 1400 de euro pe lună, însă prețurile variază în funcție de spațiul oferit, începând de la 700 – 800 de euro lunar. Întrucât potențialul comercial este mare, sumele pe care trebuie să le scoată din buzunar cei care vor să închirieze un spațiu aici sunt și ele destul de piperate.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]

Citește și: Dorel a lovit din nou. Cum au fost montate aparatele de aer condiţionat în Gara de Nord din Bucureşti. Situaţia e de-a dreptul ridicolă

Magazine de la stația de metrou Gara de Nord, demolate

De curând, Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, anunța că magazinele construite ilegal la stația de metrou Gara de Nord au fost demolate, edilul publicând pe rețelele sociale mai multe fotografii.

Cât costă chiria unui spațiu comercial în interiorul Gării de Nord din București
Cât costă chiria unui spațiu comercial în interiorul Gării de Nord din București

Am demolat construcțiile ilegale de la stația de metrou Gara de Nord. Sper să fie un semn pentru toți cei care cred că noi ezităm să punem legea în aplicare.

Reamintesc că Primăria Sectorului 1 sprijină comercianții de bună credință urmând ca aceștia să fie ajutați să-și desfășoare activitatea într-un alt spatiu“, a scris Clotilde Armand pe pagina sa de Facebook.

„O gară are nevoie de o esplanadă, de un spațiu mare…“

Primăria Sectorului 1 are în plan modernizarea Gării de Nord, una dintre clădirile simbol ale Capitalei, precum și transformarea întregii zone.

Trebuie să facem ceva cu Gara de Nord. Vrem o esplanadă, vrem o gară modernă. Este o viziune. Gara este sufletul orașului“, spunea Clotilde Armand, într-un vlog încărcat pe Youtube.

La rândul său, Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor, a explicat că, în acest caz, este vorba despre o chestiune care ține în special de urbanism și de arhitectură:

CFR așa cum a gândit întotdeauna dezvoltarea infrastructurilor feroviare este foarte tehnic. Știe despre șină, despre peron, despre semnalistică. Aici este o chestiune care ține de țesutul orașului“.

Cum ar putea fi modernizată Gara de Nord?

O gară are nevoie de o esplanadă, de un spațiu mare, unde ne întâlnim, unde ne vedem. Acum avem acest spațiu, într-un fel, spațiul Gării de Nord, dar care nu este unul viu, este separat de gară de șase benzi de circulație. Trebuie să readucem acest spațiu deschis în fața gării, să mutăm zona rutieră departe de gară. Deja vom avea un spațiu în care oamenii vor putea respira, în care oamenii să vină, să fie un spațiu social“, a mai spus Clotilde Armand.

Urmăriți Impact.ro și pe
Emanuela Pană
Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București, Emanuela Pană s-a alăturat echipei Impact în anul 2020, din dorința de a fi...