Carrefour a dat lovitura pe piață. Este o decizie așteptată de foarte mulți. Au pus la bătaie 80 de milioane de euro

Stan Filon 04.04.2022, 20:26
Carrefour a dat lovitura pe piață. Este o decizie așteptată de foarte mulți. Au pus la bătaie 80 de milioane de euro

Schimbare foarte importantă la Grupul francez Carrefour, după ce conducerea s-a decis să investească în startup-uri din domeniul retailului digital, alături de firma de venture capital Daphni. Cele două entități își unesc forțele pentru ca retailerul francez să se extindă pe segmentul de e-commerce în următorii patru ani. Investiția făcută de francezi este una foarte importantă.

Carrefour a dat lovitura pe piață

Așadar, grupul francez Carrefour își extinde orizonturile, după ce a anunțat că și-a unit forțele cu firma europeană Daphni pentru a lansa Dastore, un fond de capital de risc dedicat, care vizează investiții în startup-uri aflate la început de drum și care abordează spațiul digital de retail, potrivit unui comunicat al companiei. Fondul nou creat va investi inițial 80 de milioane de euro prin preluarea unor participații minoritare în startup-uri emergente cu potențial ridicat din Franța și de la nivel global. Acest lucru permite grupului să rămână aproape de inovații și de tehnologiile emergente, la care va avea acces mai facil.

Scopul companiei este de a se transforma într-o companie de retail digital. Prin Dastore, Carrefour se așteaptă să anticipeze mai bine perturbările de pe piață și poate identifica în timp util viitorii lideri și modelele câștigătoare de pe piață. Echipa Dastore va fi formată din experți atât de la Daphni, cât și de la Carrefour. Pe lângă investiția financiară a Dastore, Carrefour va putea pune umărul la accelerarea afacerilor în care intră, poate oferi sprijin operațional, precum și un acces mai ușor la clienți, piețe internaționale și informații despre date pe care le pot folosi pentru a le ajuta să se dezvolte.

Carrefour a dat lovitura pe piata
Carrefour a dat lovitura pe piata

Carrefour și-a unit forțele cu Daphni

Investițiile se vor concentra pe domenii de afaceri legate de prioritățile strategiei digitale a Carrefour: noi afaceri de comerț electronic, date și instrumente digitale pentru operațiuni și servicii financiare în retail, precum și noi capacități de logistică și lanț de aprovizionare.

„Lansarea acestui vehicul de capital de risc este o etapă importantă în strategia noastră de inovare și ilustrează dorința noastră de a dezvolta în continuare legăturile pe care le avem cu ecosistemul de startup-uri. Investițiile în startup-uri reprezintă o oportunitate pentru Carrefour de a-și accelera propria transformare digitală, ajutând în același timp companiile aflate la început de drum să se dezvolte mai rapid. Prin urmare, am optat pentru un model de fond de investiții fără precedent în spațiul de retail și suntem încântați să începem această aventură alături de investitori experimentați și cunoscuți, precum daphni”, a declarat Elodie Perthuisot, Director Executiv E-Commerce, Date și Transformare Digitală al Grupului Carrefour.

„Dastore se aliniază perfect cu unul dintre obiectivele strategice ale daphni, care presupune crearea de punți între startup-uri și corporații (în acest caz specific, cu Carrefour) în domeniul retailului digital”, a declarat Marc Simoncini, Partener la Daphni.

Planul de extindere în această zonă a fost deja anunțat de conducerea Carrefour, care a precizat că între 2022 și 2026 compania franceză are de gând să investească trei miliarde de euro pentru expansiunea sa în domeniul digital.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...