Care sunt cele mai ieftine trenuri până la mare. E mai bine să circuli cu CFR Călători sau cu companiile private?

Daria Petrescu 27.08.2020, 21:20
Care sunt cele mai ieftine trenuri până la mare. E mai bine să circuli cu CFR Călători sau cu companiile private?

În perioada sezonieră, mulți tineri aleg să meargă la mare cu trenul. De altfel, aceasta poate fi una dintre cele mai ieftine variante, la care mulți apelează. Este adevărat, că din 12 iunie, CFR Călători a început să întroducă trenuriler sezoniere către Litoral. Anul acesta, situația este mai dificilă, din cauza pandemiei de coronavirus. Călătorii vor circula în condiții speciale, masca fiind obligatorie, dar și distanțarea socială. Chiar dacă drumul este mai lung din cauza restricțiilor, turiștii aleg în continuare de a merge cu trenul la mare. Nu la fel de mulți ca în alți ani și asta din cauza restricțiilor cauzate de pandemie.

Drumul spre mare poate ajunge și la 19 ore, din cauza restricțiilor

Din 12 iunie, CFR călători au introdus restricțiile pe fondul pandemiei de coronavirus. Situația este una specială. De asemenea, pentru că vagoanele sunt puține, cu greu se va menține distanțarea socială. În plus, fiindcă există o mulțime de restricții de viteză, drumul va fi foarte lung, putând dura chiar și 19 ore (Satu Mare – Mangalia). Spre litoral au trenuri și operatorii privați Regio Călători, Softrans și Astra Transcarpatic, pot fi o alegere bună. Prețul unui bilet spre mare costă în jur de 30 de lei, până la 50 de lei. Puteți alege rezervarea online, fiind la îndemâna oricui.

Există și reduceri:

10 % REDUCERE, din tariful preţ întreg, pentru călătoria unui adult cu trenul Interregio și Regio la clasa 1 sau a 2-a;

50 % REDUCERE, din tariful preţ întreg, pentru călătoria unui copil, în vârstă de până la 10 ani (împliniţi la data efectuării călătoriei), cu trenul Interregio și Regio la clasa 1 sau a 2-a.

Tariful de rezervare a locului la vagonul clasă sau vagon de dormit/cușetă se achită integral, pentru călătoria dus respectiv întors

CFR Călători a precizat că permite ocuparea de locuri alăturate familiilor și persoanelor care locuiesc/lucrează împreună, pe fondul pandemiei.  Din cauza restricțiilor cauzate de coronavirus,  drumul de la Sibiu la Constanța durează 8 ore și jumătate cu trenul. Acesta trece prin Brașov și face cu trei ore mai mult cel care merge via Piatra Olt.

 Trenurile au ajuns să facă aproximativ 90 de minute în 43 de km
Trenurile au ajuns să facă aproximativ 90 de minute în 43 de km

Spre deosebire de anul trecut, când era foarte mare aglomerația în trenuri, anul acesta, CFR nu a mai acceptat ca vreun turist să meargă în pivioare. Fiecare a avut locul lui, evident, cu distațare socială.Trebuie menționat faptul, că CFR face reducere în cazul copiilor

Un InterRegio face chiar și 107 minute

Distanțarea socială va însemna că o bună parte dintre locuri vor trebui să rămână neocupate. Se întâmpla ca oamenii, din cauza Covid-ului, să nu mai aleagă variant trenului.  De exemplu, până la Mangalia trenul face 17 ore jumătate de la Oradea, 19 ore și jumătate de la Satu Mare și 15 ore de la Timișoara. Linia Constanța – Mangalia care este neelectrificată și nici nu este într-o stare bună.

Astfel că, trenurile au ajuns să facă aproximativ 90 de minute în 43 de km. Un InterRegio face chiar și 107 minute. Astfel că, având în vedere situația cu care toți ne confruntăm, este foarte posibil ca mulți să aleagă alte variante de a ajunge pe litoral. În ultimile luni, restricțiile impuse de pandemia de coronavirus au stârnit multe controverse. Oamenii au fost obligați să poarte mască în aer liber, la anumite ore din zi.

Exemple de trenuri sezoniere și orele de plecare și sosire

 

IR 1932 Oradea (16.24) – Mangalia (9.53), 909 km
IR 1944 Satu Mare (13.20) – Mangalia (8.52), 944 km

 

1962 Iași (21.13) – Mangalia (6.54), 530 km
De asemenea, IR 1996 Timișoara (22.20) – Mangalia (12.59), 793 km
IR 1922 Arad (18.00) – Mangalia (10.43), 872 km, via Petroșani
IR 1928 Sibiu (3.55) – Constanța (13.01) via Brașov, 583 km

1952 Suceava (20.34) – Mangalia (5.54), 570 km
IR 1924 Sibiu (18.28) – Mangalia (8.05) via Piatra Olt, 660 km
1946 Satu Mare (17.00) – Mangalia (12.31)

Retur

 

IR 1953 Mangalia (21.34) – Suceava (7.03)
IR 1931 Mangalia (15.55) – Oradea (9.17)
Tot IR 1945 Mangalia (15.15) – Satu Mare (9.29)

IR 1995 Mangalia (16.30) – Timișoara (7.15)
IR 1921 Mangalia (19.12) – Arad (11.52)
Trenul IR 1929 Constanța (14.00) – Sibiu (22.36)
IR 1923 Mangalia (18.10) – Sibiu (7.36)
1923 Mangalia (18.10) – Sibiu (7.36)
IR 1947 Mangalia (13.34) – Oradea (7.24)
1961 Mangalia (20.30) – Iași (6.27)

Urmăriți Impact.ro și pe