Se tot vorbește despre construcția unei căi ferate care să lege Bucureștiul de Aeroportul Otopeni. În prezent, odată ce ai aterizat pe Otopeni, nu prea ai variante de transport până în centrul Capitalei, dacă nu vrei să mergi cu taxi sau cu Uber.
Proiectul pentru construirea unei căi ferate care să lege Bucureștiul de Aeroportul Otopeni intră în linie dreaptă. Inițiativa e denumită, generic, ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti”.
Contractul privind proiectarea și execuția a fost semnat marți, iar lucrările vor costa aproape 400 de milioane de lei.
Modernizarea căii ferate dintre București Nord și Aeroportul Henri Coandă din Otopeni e un vis mai vechi al autorităților.
S-a vorbit despre acest proiect inclusiv în contextul EURO 2020, în condițiile în care la București urmează să aterizeze mii de suporteri ai echipelor care vor evolua pe Arena Națională.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Ministrul Tranporturilor, Răzvan Cuc, susține că proiectul a intrat în linie dreaptă și că „nu se pune problema finanţării, banii există”. Întreaga linie de cale ferată are o lungime de aproape patru kilometri și e împărțită în trei zone, potrivit Mediafax.
Prima e terasamentul, care are 600 de metri, apoi zona de urcare pe viaduct de 900 de metri și viaductul propriu-zis de un kilometru și jumătate. Proiectul ia în calcul și staţia Otopeni şi viitoarea construcţie a unei linii de metrou până la aeroport.
Gheorghe Popescu, consilierul ministrului, insistă că până la data de 30 martie 2020, lucrările la Aeroportul Băneasa vor fi gata.
Așadar, înainte de startul Euro 2020.
„Putem face multe lucruri în România, putem face lucrări de cale ferată, autostrăzi. Trebuie doar să ne dăm mâna şi să nu ne mai punem beţe în roate”
Gheorghe Popescu, consilier în Ministerul Transporturilor