În ultimii ani, din ce în ce mai mulţi români care au ieşit la pensie cer recalcularea veniturilor. Puţini sunt, însă, cei care au habar în ce condiţii se face acest lucru. Doar aşa poţi fi sigur că vei avea câştig de cauză, spun specialiştii.
Una dintre cele mai importante întrebări în ultima perioadă este cea legată de pensii. Mulţi români se întreabă când pot solicita recalcularea pensiei mai ales că s-au strecurat greşeli grave de-a lungul timpului. Potrivit Casei Naționale de Pensii Publice, drepturile de pensie pentru limită de vârstă se recalculează în următoarele situaţii:
De asemenea, este important de ştiut că art. 107 din Legea pensiilor spune că sumele rezultate în urma recalculării se acordă începând cu luna următoare celei în care a fost înregistrată solicitarea. Așadar, după ce recalcularea a fost aprobată și realizată, în condițiile legii, începând cu luna care urmează persoanele pot primi o pensie mai mare, după caz.
O altă întrebare la care mulţi români nu au răspuns este cea legată de procedura privind transferul dosarului de pensie. Acesta se poate transfera dintr-un judeţ în altul, în situaţia în care pensionarul solicită efectuarea acestei operaţiuni printr-o cerere simplă, la care anexează :
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]1. o copie a actului său de identitate din care rezultă nouă
2. un cupon de pensie – pentru evidenţa numărului de dosar de pensie la care va fi efectuată operaţiunea,
Cererea se va înregistra la sediul casei teritoriale de pensii unde se află în prezent în evidenţă. Solicitantul poate fi persoana îndreptăţită, precum şi mandatarul, desemnat prin procură specială.
Transferul dosarului se va face către casa de pensii aferentă noului domiciliu, iar aceasta din urmă va emite o nouă decizie de pensie, luând astfel în evidenţă dosarul respectiv.