„Brandul” Elenei Udrea devine obligatoriu în hotelurile și pensiunile românești. A fost creat cu 12 ani în urmă și a costat 30 de milioane de euro

Ana Anitoiu 20.04.2022, 11:31
„Brandul” Elenei Udrea devine obligatoriu în hotelurile și pensiunile românești. A fost creat cu 12 ani în urmă și a costat 30 de milioane de euro

„Brandul” Elenei Udrea, ce a fost creat cu 12 ani în urmă și a costat 30 de milioane de euro, devine obligatoriu în hotelurile și pensiunile românești. Ministrul Turismului, Constantin Daniel Cadariu, a spus că acesta este în continuare în vigoare și că deși s-au cheltuit pentru el mulți bani europeni, nu este folosit aproape deloc.

Ministrul Turismului, despre „brandul Elenei Udrea”

Potrivit lui Constantin Daniel Cadariu, „brandul Elenei Udrea” este în proprietarea Ministerului Turismului. Oficialul a emis un ordin de ministru prin care toate cele 18.300 de unități turistice clasificate de instituția pe care el o conduce să afișeze brandul de țară.

De asemenea, ministrul Turismului a spus că în prezent se află în pregătire un al doilea ordin. Acesta stabilește unde va fi amplasat acest logo pentru care s-au cheltuit 30 de milioane de euro și ce dimensiuni trebuie să aibă.

În plus, ministrul Constantin Daniel Cadariu a spus că este în discuții cu reprezentanții aeroporturilor din țară pentru a fi afișat brandul de țară al României în aceste spații. Oficialul a precizat că speră ca până la finalul anului în curs să fie atrași în țară 1,5 milioane de turiști străini.

Totodată, Constantin Daniel Cadariu a spus că a hotărât să constituie un Consiliu de Brand Turistic Național. Misiunea lui este să vină cu soluții în sensul refolosirii brandului Elenei Udrea. Acesta va avea și rolul de a propune soluții rapide cu privire la folosirea resurselor din buget pentru marketing și promovare turistică, până la înființarea Organizațiilor de Management al Destinațiilor (OMD-uri) prin PNRR.

„Brandul” Elenei Udrea devine obligatoriu in hotelurile si pensiunile romanesti
Brandul Elenei Udrea

Cadariu, despre cum a fost afectat turismul românesc de războiul din Ucraina

Conform oficialului, războiul din Ucraina afectează turismul, mai ales cel din zona de nord a României. Constantin Daniel Cadariu a spus că înainte ca liderul rus Vladimir Putin să lanseze ofensiva militară, speranța celor din turism era ca în acest an să fie depășite cifrele din 2010, când s-a înregistrat un record.

„Începutul de an a fost extrem de promiţător. Îmi spuneau cei din turism că se ajunsese la indicatorii de rezervări din 2019. Din păcate, a izbucnit acest conflict şi cel puţin partea de nord a ţării, a Maramureşului, a Bucovinei, a existat un recul în ceea ce înseamnă rezervările.

Există o mică revenire acum în ultima săptămână, înainte de sărbătorile pascale, dar oricum este mult sub aşteptări speranţa şi miza este ca imediat ce se închide acest conflict, lucrurile să revină la normal”, a spus Constantin Daniel Cadariu, marţi seară, la TVR.

Ministrul Turismului a spus că în anul 2010 s-a înregistrat apogeul în privința numărului de turiști. Atunci, aproximativ 10 milioane de oameni au vizitat țara. Anul trecut, totalul înregistrat a fost de 8,5 milioane de turiști români, iar în acest an, înainte de război, indicatorii arătau posibilitatea stabilirii unui nou record.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...