Anunțul companiei Ryanair: „S-a încheiat era zborurilor de 10 euro”. Care va fi tariful mediu

Beatrice Dumitru 11.08.2022, 17:03
Anunțul companiei Ryanair: „S-a încheiat era zborurilor de 10 euro”. Care va fi tariful mediu

Pe măsură ce tarifele aeriene au devenit mai mici în ultimele decenii, numărul zborurilor a crescut, în timp ce companiile aeriene precum Ryanair, Easyjet și Wizz Air au concurat pentru a oferi bilete la prețuri reduse. Acum, compania Ryanair a precizat că nu va mai oferi bilete la prețuri mici.

Care va fi tariful Ryanair

Ryanair nu va mai oferi zboruri la prețuri mici din cauza creșterii prețului la combustibil, a anunțat șeful celei mai mari companii low-cost din Europa. Directorul executiv Michael O’Leary spune că „era biletelor de 10 euro s-a încheiat”.

Tariful mediu al companiei aeriene va crește de la aproximativ 40 de euro anul trecut la aproximativ 50 de euro în următorii cinci ani, a declarat el pentru BBC. Această creştere, având în vedere care este structura tarifară a curselor de tip low-cost, în care există numeroase costuri suplimentare pentru bagaje, ar putea duce la majorarea semnificativă a costului total al unui bilet dus-întors până la câteva sute de euro.

Anunțul companiei Ryanair: „S-a încheiat era zborurilor de 10 euro”. Care va fi tariful mediu
Biletele de avion s-au scumpit din cauza creșterii prețului la combustibil.

Chiar și în ciuda creșterii costului vieții, șeful Ryanair este de părere că oamenii vor continua să călătorească cu avionul, dar clienții vor căuta opțiuni cu costuri mai mici.

Fără îndoială că tarifele noastre promoționale foarte ieftine, cele de un euro, cele de 0,99 euro, chiar și tarifele de 9,99 euro, cred că nu vor mai exista în următorii ani. Cred că oamenii vor continua să zboare frecvent, dar cred că vor deveni mult mai sensibili la prețuri”, a spus a spus Michael O’Leary.

Zboruri perturbate din cauza lipsei personalului

Zborurile comerciale reprezintă acum aproximativ 2,4% din emisiile globale de CO2, iar sectorul se confruntă cu presiuni pentru a-și reduce impactul asupra climei, inclusiv campanii pentru a convinge oamenii să aleagă călătoriile feroviare și rutiere.

Cu toate acestea, Michael O’Leary a susținut că transportul rutier și cel maritim contribuie mai mult la emisiile de CO2 și a spus că accentul pus pe reducerea emisiilor provenite de la călătoriile aeriene este „deplasat”. De asemenea, el a menționat că Ryanair investește în avioane mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

În urma pandemiei de Covid, care a perturbat grav călătoriile internaționale, oamenii s-au dovedit dornici să se întoarcă la zborurile cu avionul, dar lipsa personalului la companiile aeriene și aeroporturi a dus la întârzieri și anulări ale zborurilor în Marea Britanie și alte țări. Unii pasageri au fost forțați să aștepte ore întregi sau să reprogrameze călătoria în ultimul moment.

În primele șase luni ale anului 2022, Ryanair a anulat 0,3% dintre zboruri, în comparație cu British Airways cu 3,5% și Easyjet cu 2,8%, potrivit companiei de consultanță pentru călătorii aeriene OAG.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, opera 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Beatrice Dumitru
Este redactor pe zona de Actualitate Impact.ro. Beatrice a absolvit Facultatea de Jurnalism și cursurile de prezentatori, redactori, reporteri și operatori tv în cadrul Academiei de Radio și...