Amendă uriaşă încasată de Kaufland după ce un client a făcut o reclamaţie. Ce lege a încălcat retailerul german

Nicu Stan 24.01.2022, 16:59
Amendă uriaşă încasată de Kaufland după ce un client a făcut o reclamaţie. Ce lege a încălcat retailerul german

Amendă uriaşă încasată de Kaufland după ce un client a făcut o reclamaţie. Ce lege a încălcat retailerul german. Investigatia a început în urma unei plângeri formulate de o persoană vizată care s-a plâns de faptul că operatorul nu a oferit o copie integrală a înregistrărilor video pentru un anumit interval orar în care aceasta s-a aflat în incinta comercială respectivă.

Kaufland a primit o amendă mare după ce un client a făcut o reclamaţie. Ce lege s-a încălcat

Kaufland a încasat o amendă uriașă după ce un client a depus o plângere împotriva lui. În cadrul investigatiei făcute, s-a reținut că reprezintă o obligație a operatorului comunicarea unei înregistrări video ce conține imagini care privesc persoana vizată, ca urmare a exercitarii dreptului de acces de către acesta.

De asemenea, comunicarea imaginilor se poate face de către operator prin luarea măsurilor de obturare (”blurare”) a celorlalte imagini care ar putea să aducă atingere drepturilor și libertîților altor persoane fizice, dacă este cazul.

Ce amenda a luat Kaufland
Ce amenda a luat Kaufland

Ce trebuie să facă Kaufland

Astfel, Kaufland este obligat să adopte o serie de măsuri tehnice și organizatorice, pentru a permite deplina exercitare a dreptului de acces al persoanei îm cauză, cu respectarea, în acelasi timp, a drepturilor altor persoane fizice.

Autoritatea Nationala de Supraveghere a constatat ca retailerul german nu a comunicat complet respectivele inregistrari video solicitate, ceea ce constituie o incalcare a art. 15 alin. (3) din Regulamentul General privind Protectia Datelor.

Ce amendă a primit Kaufland

Ca urmare, Kaufland a fost sanctionat contraventional cu amendă în cuantum de 14.846,4 lei, ceea ce înseamnă echivalentul a 3000 de euro.

Acum, angajatorii nu pot colecta informații referitoare la posibilele simptome COVID-19 de la un angajat sau rudele unui angajat, lua temperatura angajatilor, da chestionare de sănătate angajaților, face investigații referitoare la călătoriile individuale ale angajaților, la contactele angajaților, precum și la starea de sănătate a acestora.

Ce obligații au angajații

De partea cealaltă, însă, angajații trebuie să comunice angajatorului orice situație de pericol pentru sănătatea colegilor și pentru siguranța la locul de muncă, aici intrând situații legate de COVID-19.

„De asemenea, nu trebuie uitat faptul că o companie poate fi sancționată cu interzicerea temporară sau permanentă a activității de prelucrare a datelor, plus amenzi de până la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri. Amenzile, dar și riscul de a nu mai putea avea contact cu clienți din zona comercială, sunt înspăimântătoare”, scrie e-juridic.manager.ro.

Urmăriți Impact.ro și pe