Amendă uriaşă încasată de Kaufland după ce un client a făcut o reclamaţie. Ce lege a încălcat retailerul german. Investigatia a început în urma unei plângeri formulate de o persoană vizată care s-a plâns de faptul că operatorul nu a oferit o copie integrală a înregistrărilor video pentru un anumit interval orar în care aceasta s-a aflat în incinta comercială respectivă.
Kaufland a încasat o amendă uriașă după ce un client a depus o plângere împotriva lui. În cadrul investigatiei făcute, s-a reținut că reprezintă o obligație a operatorului comunicarea unei înregistrări video ce conține imagini care privesc persoana vizată, ca urmare a exercitarii dreptului de acces de către acesta.
De asemenea, comunicarea imaginilor se poate face de către operator prin luarea măsurilor de obturare (”blurare”) a celorlalte imagini care ar putea să aducă atingere drepturilor și libertîților altor persoane fizice, dacă este cazul.
Astfel, Kaufland este obligat să adopte o serie de măsuri tehnice și organizatorice, pentru a permite deplina exercitare a dreptului de acces al persoanei îm cauză, cu respectarea, în acelasi timp, a drepturilor altor persoane fizice.
Autoritatea Nationala de Supraveghere a constatat ca retailerul german nu a comunicat complet respectivele inregistrari video solicitate, ceea ce constituie o incalcare a art. 15 alin. (3) din Regulamentul General privind Protectia Datelor.
Ca urmare, Kaufland a fost sanctionat contraventional cu amendă în cuantum de 14.846,4 lei, ceea ce înseamnă echivalentul a 3000 de euro.
Acum, angajatorii nu pot colecta informații referitoare la posibilele simptome COVID-19 de la un angajat sau rudele unui angajat, lua temperatura angajatilor, da chestionare de sănătate angajaților, face investigații referitoare la călătoriile individuale ale angajaților, la contactele angajaților, precum și la starea de sănătate a acestora.
De partea cealaltă, însă, angajații trebuie să comunice angajatorului orice situație de pericol pentru sănătatea colegilor și pentru siguranța la locul de muncă, aici intrând situații legate de COVID-19.
„De asemenea, nu trebuie uitat faptul că o companie poate fi sancționată cu interzicerea temporară sau permanentă a activității de prelucrare a datelor, plus amenzi de până la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri. Amenzile, dar și riscul de a nu mai putea avea contact cu clienți din zona comercială, sunt înspăimântătoare”, scrie e-juridic.manager.ro.