Amendă record pentru Mega Image. A furnizat informații greșite despre ulei

Ioana Bucur 28.07.2022, 16:41
Amendă record pentru Mega Image. A furnizat informații greșite despre ulei

Joi, 28 iulie 2022, reprezentanți ai Consiliului Concurenței au anunțat o amendă record pentru Mega Image. Motivul dat pentru sancțiunea uriașă este acela că lanțul de magazine a furnizat informații greșite legate de prețurile unor produse bază, dând ca exemplu uleiul de floarea-soarelui. Ce a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele instituției.

Consiliul Concurenței a anunțat o amendă record pentru Mega Image

A fost anunțată o amendă record pentru Mega Image. Lanțul de magazine a fost sancționat după ce, Consiliul Concurenței a cerut, în cadrul unei cercetări de piață, tuturor marilor retaileri de la noi din țară mai multe informații cu privire la prețul mediu săptămânal de achiziție și de vânzare la raft pentru anumite produse de bază.

În cazul răspunsului dat de Mega Image, s-a constatat unele neconcordanțe. Astfel, prețul mediu lunar pentru un litru de ulei de floarea soarelui, în prima parte a anului, ar fi fost cel mai mic dintre toți retailerii analizați – 3,69 de lei pe litru, preț afișat și în aplicația Monitorul Prețurilor.

Doar că autoritatea de concurență a descoperit că produsul nu se regăsea în magazine la prețul precizat de reprezentanții companiei. În consecință, Mega Image a primit o amendă de 10,08 milioane de lei, echivalentul a aproape două milioane de euro.

„Prin transmiterea de informații greșite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurență, dar și consumatorii care folosesc Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi prețurile cele mai mici pentru produsele dorite.

Am sancționat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege și, de asemenea, vom fi atenți ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la prețurile corecte transmise de companii”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Amendă record pentru Mega Image. A furnizat informații greșite despre ulei

Ce este Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare

Consiliul Concurenței a lansat Monitorul Prețurilor Produselor Alimentare, o aplicație online ce permite consumatorilor să vadă prețurile afișate de cei mai importanți comercianți cu amănuntul de produse alimentare de la noi din țară.

Datele din aplicația creată de Consiliul Concurenței sunt încărcate de lanțurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora și Auchan.

Decizia de amendare a Mega Image urmează să fie publicată pe site-ul oficial al autorităţii naționale de concurenţă, la scurt timp după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...