Alimentul românesc care i-a cucerit pe japonezi. Comenzi uriașe, urmează o fabrică nouă în Europa

Ioana Bucur 10.03.2021, 20:53
Alimentul românesc care i-a cucerit pe japonezi. Comenzi uriașe, urmează o fabrică nouă în Europa

Puțini ar putea ghici care este alimentul românesc care i-a cucerit pe japonezi. Se fac comenzi uriașe pentru gustarea copilăriei noastre și urmează chiar să se deschidă o nouă fabrică în Europa. Cum a reușit producătorul să dea lovitura în străinătate.

Alimentul românesc care i-a cucerit pe japonezi

Cine ar fi crezut că gustarea de care mulți au și uitat după ce au trecut de anii copilăriei va ajunge să fie alimentul românesc care i-a cucerit pe japonezi? Comenzi uriașe urmează să fie onorate pe piețele din Europa, SUA și Japonia, aducând vânzări-record pentru companie. Este vorba despre Phoenix Y, producătorul pufuleților Gusto. La începutul anului 2019 era unul dintre cei mai mari jucători din domeniu, cu cifre de aproape 30 de milioane de euro. Firma a încheiat 2020 cu o creștere de 9,4% față de anul precedent, sub estimările inițiale, însă „satistăfăctor pentru condițiile” date.

„La finalul anului 2020 am reușit să obținem o creștere de 9,4% față de anul precedent. Este mult mai puțin decât estimasem, dar este realist și satisfăcător pentru condițiile anului 2020. În mod tradițional, ne propunem creșteri cel puțin la același nivel cu cel al anului precedent. Dar, pentru că suntem un brand optimist, am convingerea că în 2021 vom atinge noi recorduri de vânzări”, a declarat Eliodor Apostolescu, director general și acționar Phoenix Y, citat de Profit.ro.

Producătorul alimentului românesc care i-a cucerit pe japonezi se pregătește să onoreze livrările stabilite prin contractele semnate recent pe piețele din Europa, SUA și Japonia. Cererea mare ar putea însemna și deschiderea unei noi fabrici, în Germania.

„Lucrăm pe multe fronturi, iar în direcțiile strategice, precum acest proiect din Germania, facem pași mici, dar siguri. Este un proiect care se consolidează și se conturează din ce în ce mai bine”, a spus Apostolescu.

Alimentul românesc care i-a cucerit pe japonezi

Investiție de 10 milioane de euro

În perioade de criză, investițiile în dezvoltare s-au dovedit a fi alegerea cea mai potrivită pentru supraviețuirea companiilor. Astfel, pentru anul 2021, Phoenix Y a pregătit nici mai mult nici mai puțin de 10 milioane de euro pentru implementarea de noi tehnologii și asigurarea calității produselor. În ciuda faptului că s-a numărat printre norocoșii care nu au fost nevoiți să își oprească activitatea în perioada pandemiei, COVID-19 și-a pus amprenta asupra companiei. Decizia de a închide școlile a blocat un segment de piață cu vânzări importante pentru categoria de snack-uri, în timp ce creșterea șomajului a afectat puterea de cumpărare și, implicit, vânzările, indiferent de produsele sau serviciile oferite.

Eliodor Apostolescu, director general și acționar Phoenix Y, a explicat că deciziile la nivel de companie pentru adaptarea la noile condiții ale pieței au fost luate ținându-se cont de două criterii principale: siguranța angajaților și responsabilitatea față de clienți.

„Am creat o strategie de criză pentru a putea onora comenzile clienților, chiar și în eventualitatea în care o parte din echipele noastre de lucru ar deveni indisponibile. În plus, am adus și clienți noi în portofoliul Gusto. Aceste două măsuri au generat costuri semnificative, dar ne-au ajutat să putem lucra la capacitate maximă și să putem onora contractele într-o perioadă în care multe companii nu au putut face acest lucru”, explică Apostolescu.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI