Aeroportul Băneasa din București se redeschide după 7 ani: de când vei putea zbura de pe Aurel Vlaicu – FOTO

Alexandru Ioanid 30.09.2019, 16:37
Aeroportul Băneasa din București se redeschide după 7 ani: de când vei putea zbura de pe Aurel Vlaicu – FOTO

Aeroportul Aurel Vlaicu din București, cunoscut drept Aeroportul Băneasa, a fost închis pentru zborurile de linie în 2012. Acum, urmează să fie redeschis, iar ministrul Transporturilor avansează un termen extrem de optimist.

Aeroportul Băneasa a fost închis în 2012 și, în ultimii șapte ani, nu a mai operat niciun zbor pe linie. Este unul dintre motivele pentru care Aeroportul Otopeni a devenit extrem de aglomerat.

Numărul pasagerilor crește de la an la an, iar de construirea celui de-al doilea terminal se vorbește de multă vreme, dar nu se face mare lucru. Acum, ministrul Transporturilor anunță că Aeroportul Băneasa va fi redeschis, în perspectiva EURO 2020, competiție la care Bucureștiul găzduiește patru meciuri.

Când va fi redeschis Aeroportul Băneasa

Lucrările de modernizare la Aeroportul Băneasa vor costa 55,5 milioane de lei, potrivit G4Media. De pe Aurel Vlaicu nu se mai operează niciun zbor de linie din 2012. În tot acest timp, acolo au aterizat doar avioane VIP, diverși demnitari și zboruri de urgență și asta doar pe timpul zilei.

De lucrările de modernizare se vor ocupa firmele SC Bog Art SRL și SC UTI Grup SA. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost prezent la semnarea contractului și a avansat un termen extrem de optimist de finalizările a lucrărilor de reabilitare.

„Îl vom finaliza până la începerea Campionatului European de Fotbal. Se poate lucra și iarna. (…) Voi fi prezent şi aici pentru supravegherea lucrărilor. (…) O să mă implic în obținerea acestor autorizații”, a spus ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Lucrările vor dura, potrivit ministrului, doar opt luni, în condițiile în care pe Aeroportul Băneasa ar urma să aterizeze aeronavele echipelor de fotbal, dar și oficialii UEFA

„Graficul de lucrări răspunde cerințelor beneficiarului, însă avem nevoie de sprijin pentru a grăbi procesul de obținere de avize și autorizații. Fiecare primăriue are 30 de zile ca să răspundă la solicitările noastre, iar când noi avem 2 luni de proiectare, 30 de zile este enorm”, spune și Raul Doicescu, fondator şi acţionar Bog’Art.

Oficialii au mai venit și cu alte promisiuni legate de EURO 2020, când Bucureștiul va găzdui patru meciuri. Până la finalul lunii mai, ar urma să fie gata și linia feroviară care va lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord din Capitală, o altă solicitare a UEFA pentru România. 

FOTO – cum arată acum aeroportul Băneasa:

Sursa foto: G4Media
Sursa foto: G4Media
Sursa foto: G4Media
Urmăriți Impact.ro și pe