A fost semnat contractul pentru execuția lotului 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Este al doilea în decurs de 10 zile

Elena Avramescu 16.06.2022, 09:58
A fost semnat contractul pentru execuția lotului 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Este al doilea în decurs de 10 zile

S-a aflat în câți ani vom putea circula pe autostrada Moldovei, asta dacă luăm în calcul ceea ce promit autoritățile. În cursul zilei de marți, 7 iunie 2022, a fost semnat contractul pentru primul tronson din cele 13. În acest sens, constructorii trebuie să facă în total 42 de poduri și pasaje, șase noduri rutiere, stații electrice și perdele forestiere.

Primul tronson din Autostrada Moldovei are dată de finalizare

UPDATE 16 iunie 2022 În cursul acestei dimineți, Compania de Drumuri a semnat contractul pentru execuția lotului 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, al doilea contract semnat din cele 13 loturi ale întregului proiect A7 Ploiești – Pașcani, fiind parafat la Guvern cu asocierea Pizzarotti – Retter pentru 1,4 miliarde lei, finanțare prin PNRR și 20 de luni durată de execuție.

„Mă aștept ca, cât mai rapid, cei care au câștigat să înceapă să lucreze efectiv în teren. Pot să fac și o atenționare: Să vă țineți de termenele contractelor astfel încât toate lucrurile să meargă așa cum trebuie […] Vorbim de al doilea contract semnat în decurs de 10 zile, două din 13. Ținta ca toate cele 13 contracte pe A7 de la Ploiești la Pașcani să fie semnate până la sfârșitul anului 2022, deși bornele din PNRR în ceea ce privește A7 sunt până la sfârșitul anului 2023. Lucrurile pot fi făcute înainte, asta este ținta pe care colegii mei de la CNAIR o știu”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

ȘTIRE INIȚIALĂ

Contractul care a fost semnat pe 8 iunie 2022, în valoare de 1,2 miliarde de lei, vizează al doilea tronson din viitoarea Autostradă a Moldovei, fiind vorba despre o mică parte din drumul care va lega orașele Ploiești și Buzău. Acesta o să fie gata în mai puțin de patru ani.

Vorbim despre 28 de kilometri, localizați între Mizil și Pietroasele. În evaluare se află alte 12 sectoare de drum care urmează să facă legătura între Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. În acest sens, Autostrada Moldovei, pe care urmează să fie ridicate 42 de poduri și pasaje, va marca o adevărată premieră în România.

A7 o să fie declarată prima autostrada din România prietenoasă cu mediul, deoarece pe parcursul acesteia vor fi montate 24 de stații de încărcare pentru autovehiculele electrice, iar pe partea stânga a drumului vor fi plantate 65 de perdele forestiere care vor proteja iarna, de zăpadă, un traseu de 63 de kilometri.

Termenul final de execuție pentru A7 este de mai puțin de 4 ani, astfel că în 2026 ar urma să circulăm fără probleme de la Ploiești la Pașcani.

Primul tronson din Autostrada Moldovei are data de finalizare
Primul tronson din Autostrada Moldovei are data de finalizare

„Le-am dat target celor de la CNAIR. Nu o să aștept mai 2023. Până la sfârșitul acestui an trebuie să semneze toate cele 13 contracte, astfel încât să existe 4 ani de execuție, iar în 2026 să fie terminate aceste lucrări”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

„Vor decala cu un an de zile îndeplinirea acestor jaloane. Trebuie să fim corecți și să echilibrăm dezvoltarea geografică a României și să vedem că, din sudul României, au plecat cei mai mulți români în străinătate”, a spus și Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților.

Acest contract reprezintă un moment unic pentru întreaga regiune a Moldovei, a spus și Lucian Bode, fost titular la Transporturi, în prezent ministru al Internelor.

„Este cel mai avansat dintre proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei și proiectul care va absorbi cei mai mulți bani din PNRR. Este foarte important să continuăm acest proiect până la Siret”, , a notat Lucian Bode, ministrul de Interne.

Autostrada Moldovei este un proiect început în 2016, dar până în prezent au fost construiți doar 16 km, fiind parte din centura ocolitoare a municipiului Bacău. În total, șoseaua de mare viteză ar urma să aibă 314 km, iar costul proiectului o să depășească un miliard de euro.

Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...