Acesta este noul Bugatti W16 Mistral. Toate unitățile programate pentru producție au fost deja vândute

Bogdan Bârliga 22.08.2022, 13:18

Noul Bugatti W16 Mistral a fost prezentat oficial și compania susține că acest roadster cu motor de 8,0 litri va fi unul dintre cele mai rapide modele cabrio fabricate în serie.

Partea neplăcută ar fi că vor fi fabricate doar 99 de exemplare și toate au fost deja vândute cu un preț de 5 milioane de euro fiecare.

Fabricat pentru noi recorduri

Săptămâna trecută Hennessey Performance a prezentat noul hypercar Venom F5 Roadster, iar compania din SUA susținea că va fi cel mai rapid roadster din lume.

Însă între timp și Bugatti a prezentat noul W16 Mistral astfel că titlul de cel mai rapid cabrio din lume devine tot mai disputat.

Motor W16

Probabil acest model va fi ultimul pe care Bugatti va utiliza impresionantul propulsor W16 de 8,0 litri. Acest motor echipează și modelul Chiron Super Sport 300+ fiind capabil să furnizeze 1.600 CP.

Acesta este noul Bugatti W16 Mistral. Toate unitățile programate pentru producție au fost deja vândute

Pentru că în anul 2013 modelul cabrio Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse a reușit să ajungă la o viteză maximă de 408.84 km/h sunt șanse mari ca noul W16 Mistral să depășească 420 km/h și să devină cel mai rapid roadster produs în serie.

Acesta este noul Bugatti W16 Mistral. Toate unitățile programate pentru producție au fost deja vândute

Design inspirat de Type 57

Modelul Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid din anul 1934 a reprezentat sursa de inspirație pentru noul Mistral, iar la interior apar o serie de elemente prezente și la Chiron.

Acesta este noul Bugatti W16 Mistral. Toate unitățile programate pentru producție au fost deja vândute

Caroseria prezintă foarte multe elemente optimizate pentru obținerea celui mai bun coeficient aerodinamic posibil și au fost folosit doar materiale ușoare și rezistente: fibră de carbon, titanium și aluminiu.

Acesta este noul Bugatti W16 Mistral. Toate unitățile programate pentru producție au fost deja vândute

Pentru a menține secțiunea laterală a caroseriei subțire, dar și pentru a permite un flux optim de aer către motorul cu 16 cilindri, prizele laterale ale răcitorului de ulei au fost separate în mod deliberat de prizele de aer ale motorului, care acum se află pe acoperiș, chiar în spatele ocupanților.

Acesta este noul Bugatti W16 Mistral. Toate unitățile programate pentru producție au fost deja vândute

Și farurile au o formă complexă, încorporând o semnătură cu patru benzi și suprafața lor tridimensională funcționează și ca un ajutor aerodinamic care canaliză aerul prin pasajul roții pentru a îmbunătăți rezistența aerodinamică.

Acesta este noul Bugatti W16 Mistral. Toate unitățile programate pentru producție au fost deja vândute

Grila mai lată permite ca radiatorul motorului să fie alimentat complet dintr-o singură admisie, lăsând cele două prize laterale doar pe furnizarea de aer spre intercoolere.

Acesta este noul Bugatti W16 Mistral. Toate unitățile programate pentru producție au fost deja vândute

Doar 99 de unități

Noul Bugatti W16 Mistral va fi produs doar în 99 de unități și primul client își va primi mașina comandată în anul 2024.

Acesta este noul Bugatti W16 Mistral. Toate unitățile programate pentru producție au fost deja vândute

Fiecare unitate costă 5 milioane de euro și toate exemplarele programate pentru producție au fost vândute înainte de prezentarea oficială a acestui model.

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags:
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...