Pagani Huayra Codalunga: doar 5 exemplare disponibile cu un preț de pornire de minim șapte milioane de euro pentru fiecare exemplar

Bogdan Bârliga 17.06.2022, 12:34

Cine are bani să cumpere un supercar are cu siguranță pe listă și un model produs de Pagani, iar când apare ocazia de cumpărare a unui exemplar în serie limitată lucrurile devin complicate.

Pornind de la modelul normal Huayra divizia Pagani Grandi Complicazioni propune o serie limitată la cinci unități denumită Codalunga.

Când banii nu contează

Pagani Huayra era deja un supercar dus la extrem prin asocierea unui propulsor V12 cu o greutate totală a mașinii de 1.246 kilograme.

Pagani Huayra Codalunga: doar 5 exemplare disponibile cu un preț de pornire de minim șapte milioane de euro pentru fiecare exemplar

Cu această bază tehnică oferită de motorul twin-turbo de 6,0 litri capabil să ofere 840 CP și 1.100 Nm departamentul de design a încercat să aplice o tentă retro modelului Huayra de serie.

Pagani Huayra Codalunga: doar 5 exemplare disponibile cu un preț de pornire de minim șapte milioane de euro pentru fiecare exemplar

Chiar dacă proiectul este limitat la doar cinci unități, au fost implementate resurse semnificative pentru a crea un supercar ce poate fi folosit pe drumurile publice.

Pagani Huayra Codalunga: doar 5 exemplare disponibile cu un preț de pornire de minim șapte milioane de euro pentru fiecare exemplar

Lipsa grilelor din spate face loc pentru o vedere neobstrucționată asupra sistemului de evacuare al lui Codalunga, care este fabricat din titan și cântărește doar 4,4 kg.

Pagani Huayra Codalunga: doar 5 exemplare disponibile cu un preț de pornire de minim șapte milioane de euro pentru fiecare exemplar

Acoperirea ceramică specială completează omagiu adus mașinilor de curse din Le Mans, iar simfonia care emană din cele patru țevi de eșapament este un tribut pasiunii auto.

Pagani Huayra Codalunga: doar 5 exemplare disponibile cu un preț de pornire de minim șapte milioane de euro pentru fiecare exemplar

Toate cele cinci exemplare Pagani Huayra Codalunga au fost deja cumpărate și prețul de pornire pentru fiecare exemplar este de șapte milioane de euro.

Pagani Huayra Codalunga: doar 5 exemplare disponibile cu un preț de pornire de minim șapte milioane de euro pentru fiecare exemplar

Cea mai scumpă mașină din lume: Rolls-Royce Boat Tail

Rolls-Royce a prezentat la Concursul de Elegenață Villa d’Este din luna mai al doilea exemplar Boat Tail comandat de un client dispus să plătească peste 26 de milioane de euro.

Doar trei modele Boat Tail vor fi produse și primul exemplar livrat anul trecut deținea recordul pentru cea mai scumpă mașină produsă în serie.

Al doilea exemplar Rolls-Royce Boat Tail a fost prezentat la Villa d’Este. Prețul a fost estimat la 26 milioane de euro

Boat Tail este construit în întregime manual, cu panourile caroseriei realizate din foi unice de aluminiu pentru a crea conturul distinctiv inspirat de iahturile de curse de la începutul secolului al XX-lea.

A fost comandat de un client a cărui afacere de familie a evoluat în industria perlelor și din acest motiv a fost aleasă o combinație de culori inspirată din produsele vândute de către acesta.

Primul Bob Tail ar fi fost cumpărat de Jay-Z

Conform unor zvonuri primul client dispus să plătească 23 de milioane de euro pentru un exemplar Rolls-Royce Boat Tail ar fi fost artistul Jay-Z.

Indiferent de cine a fost cumpărătorul trebuie să subliniem faptul că primul exemplar Rolls-Royce Boat Tail a fost cea mai scumpă mașină vândută vreodată.

Dar recordul pare să fi fost spulberat în acest an și dacă informațiile vor fi confirmate acest al doilea exemplar Boat Tail a devenit cea mai scumpă mașină produsă în serie din lume.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...