Şoferii vor putea raporta direct pe hartă problemele de pe drumurile şi autostrăzile din România cu ajutorul unei noi aplicaţii. Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dezvoltă o aplicaţie în acest sens.
Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), va dezvolta o aplicaţie prin care şoferii vor putea raporta direct pe hartă problemele de pe drumurile şi autostrăzile din România.
Astfel, printr-o ordonanţă a Guvernului în ceea ce privește gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, publicată în Monitorul Oficial din 28 ianuarie 2022, CNAIR, prin CESTRIN, este mandată să dezvolte un „sistem naţional pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumului”.
Nai exact, CESTRIN va dezvolta o aplicaţie online, asemănătoare cu cea existentă, Waze, prin care şoferii din România vor putea raporta direct pe hartă problemele pe care le descoperă pe drumurile naţionale şi pe autostrăzi din țară.
Scopul acestei aplicații este să faciliteze strângerea informațiilor privind evenimentele transmise de utilizatorii drumurilor și de vehicule ce pot fi un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Administratorul punctului național de acces (…) realizează un sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea detaliilor privind evenimentele transmise de utilizatorii drumurilor și de vehicule și a oricăror altor informații legate de siguranță care sunt percepute de cel care informează ca fiind un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere”, se arată în ordonanţa publicată pe 28 ianuarie.
Nu în ultimul rând, CESTRIN este organismul din cadrul CNAIR care operează Punctul Naţional de Acces, adică sistemul de raportare al problemelor de pe drumuri.
Deocamdată, însă, serviciul este cu acces restrâns, fiind disponibil pentru înregistrare doar companiilor sau autorităţilor locale.
Cu toate astea, aşa cum urmează să se întâmple, CESTRIN va dezvolta aplicaţia prin care, practic, şoferii din România vor avea la dispoziţie, pe telefon, o hartă pe care pot semnala problemele întâlnite pe druurile bătute de ei.
Astfel, în baza problemelor semnalate de către şoferi, aceştia ar putea primi chiar confirmări oficiale, iar sesizările ar urma să fie trimise spre rezolvare către autoritatea sau direcţia responsabilă de respectivul sector de drum.