Volkswagen va construi o nouă fabrică la Wolfsburg. Compania germană face primul pas pentru implementarea Project Trinity

Bogdan Bârliga 10.11.2021, 11:24
Volkswagen va construi o nouă fabrică la Wolfsburg. Compania germană face primul pas pentru implementarea Project Trinity

Grupul Volkswagen a anunţat construirea unei noi fabrici în apropiere de Wolfsburg pentru a pune în practică noua strategie a companiei anunțată la începutul acestui an și prin care va dezvolta și Project Trinity.

Decizia de construire a unei noi fabrici în Germania reprezintă și o strategie de a concura cu gigafabrica Tesla de lângă Berlin.

Ce este Project Trinity

Grupul Volkswagen încearcă să scape de coșmarul Dieselgate și vrea să devină cel mai mare producător din Europa pe segmentul mașinilor electrice.

Pentru a reuși acest lucru VW a pus la punct o nouă strategie de dezvoltare intitulată „Accelerate” prin care compania vrea să se transforme dintr-un producător auto convențional într-un furnizor de soluții software integrate.

În strategia menționată mai sus va fi implementat Project Trinity pe trei direcții distincte de dezvoltare: introducerea unei noi platforme, simplificarea structurii de furnizare și un sistem de producție inteligent.

Volkswagen va construi o nouă fabrică la Wolfsburg. Compania germană face primul pas pentru implementarea Project Trinity
Prima schiță cu viitorul model electric VW

Din Project Trinity va rezulta în primul rând un nou model auto pregătit pentru lansare în anul 2026. Noua mașină electrică de la VW va fi nava amiral a companiei și va fi dotată cu sisteme software și hardware capabile să ofere nivelul nivelul 4 de autonomie.

Noua fabrică Volkswagen din Wolfsburg

Compania germană nu a oferit o estimare al costului fabricii și așteaptă acordul consiliului de supraveghere în următoarele săptămâni.

Dar cei de la VW afirmă că noua fabrică va avea un timp de producţie de 10 ore pentru viitoarea mașină electrică, similar cu timpul alocat de Tesla pentru asamblarea automobilului Model 3.

Construirea unei uzine complet nouă este o alternativă la adaptarea fabricii existente din Wolfsburg pentru a produce nouă mașină electrică. VW susține că actualele capacități de producție ar limita posibilităţile unor modificări avansate în procesul de producţie.

”Din acest motiv plănuim o construcţie nouă: eficientă şi fără limitări din cauza structurilor existente”, a declarat CEO-ul mărcii Volkswagen, Ralf Brandstaetter, citat de reuters.com.

 Ce a învățat Volkswagen de la Tesla

CEO-ul grupului Volkswagen, Herbert Diess, a comparat Wolfsburg cu fabrica germană a Tesla, care urmează să fie deschisă la finalul acestui, argumentând că fabrica principală a VW este mult în urmă în ceea ce priveşte eficienţa şi viteza.

Din acest motiv au apărut informații în presa economică internațională prin care se susținea că Herbert Diess ar fi propus renunțarea la 30.000 de angajați pentru a eficientiza producția și pentru a reduce costurile, după cum reise dintr-un material publicat de Financial Times.

Acesta presupusă declarație a dus la escaladarea unui conflict între Herbert Diess şi reprezentanţii angajaţilor. Aceștia l-au acuzat pe CEO-ul grupului Volkswagen că răspândeşte frica, avertizând asupra reducerilor majore de locuri de muncă pe care le-ar presupune o trecere către o producţie mai eficientă şi mai rapidă. Însă Diess a spus că nu există planuri pentru aceste presupuse disponibilizări în masă.

Recent Volkswagen a lansat versiunea SUV coupe a modelului ID.4. Noul model electric denumit ID.5 promite o autonomie calculată conform standardului WLTP de 520 de kilometri .

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...