Volkswagen și Mercedes-Benz consideră realizabil planul UE privind interzicerea din anul 2035 a comercializării mașinilor noi cu motoare termice

Bogdan Bârliga 14.06.2022, 11:38
Volkswagen și Mercedes-Benz consideră realizabil planul UE privind interzicerea din anul 2035 a comercializării mașinilor noi cu motoare termice

Parlamentul European a aprobat săptămâna trecută proiectul legislativ prin care se prevede interzicerea din anul 2035 a comercializării vehiculelor noi care emit CO2.

Procedurile prevăd demararea negocierilor cu statele membre și aici vor apărea o serie de probleme mai ales din partea Germaniei și a Franței.

Situație complicată

Parlamentul European sprijină standardele revizuite privind emisiile de CO2 pentru autoturismele și vehiculele utilitare ușoare noi, parte a pachetului legislativ „Pregătiți pentru 55 în 2030”.

În urma votului în plen eurodeputații și-au adoptat poziția cu privire la normele propuse de revizuire a standardelor de performanță privind emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele și camionetele noi cu 339 voturi pentru, 249 împotrivă și 24 abțineri.

Prin textul adoptat, care constituie poziția de negociere a Parlamentului cu statele membre, eurodeputații sprijină propunerea Comisiei de a ajunge la o mobilitate rutieră fără emisii până în 2035.

Dar de la adoptarea acestui pachet legislativ și până la aplicare este un drum foarte lung, iar țările cu o industrie auto dezvoltată vor face tot posibilul să amâne termenul.

Volkswagen și Mercedes-Benz: poziție surprinzătoare

Asociația Germană a Industriei Auto (VDA)  depune eforturi serioase să împiedice planul Uniunii Europene privind interzicerea vânzării de mașini noi cu motoare termice din 2035.

În acest context a fost o surpriză poziția adoptată de Volkswagen și Mercedes-Benz pentru că cele două grupuri germane par să fie de acord cu planul adoptat de Parlamentul European.

VW a numit planul UE un „obiectiv ambițios, dar realizabil” și a spus că trecerea industriei către electromobilitatea este „ireversibilă”, se arată într-un material publicat marți de europe.autonews.com.

„Până în 2030, suntem pregătiți să mergem cu o gamă auto complet electrică oriunde ne permit condițiile de piață”, a declarat șeful de relații externe al grupului Mercedes-Benz, Eckart von Klaeden, pentru Agenția Germană de Presă (DPA).

O industrie divizată

În cadrul Conferinţei Naţiunilor Unite privind schimbările climatice (COP26) de la Glasgow (Scoţia) din noiembrie 2021 o parte din marii producători auto s-au angajat să renunțe complet la echiparea mașinilor cu motoare convenționale.

Și unele țări s-au angajat să elimine până în 2040 vehiculele alimentate cu combustibili fosili, dar numărul acestora nu este cel așteptat de organizațiile de mediu.

În cadrul COP26 marii producători auto Ford, Mercedes-Benz, General Motors, Volvo Cars, Jaguar Land Rover, BYD Co Ltd (China) au semnat documentul prin care se angajează să elimine din fabricație vehiculele echipate cu motoare convenționale.

Dar câțiva mari producători auto au considerat că nu pot să ajungă atât de rapid și eficient de la producția motoarelor termice la oferirea exclusivă de vehicule electrice.

Printre aceste companii se află Renault, Volkswagen, Toyota, Stellantis, BMW, Hyundai şi Honda.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...