Volkswagen ar putea deschide o uzină în România. Cum poate fi aleasă țara noastră, în contextul tensiunilor din Turcia

Alexandru Ioanid 15.10.2019, 15:28
Volkswagen ar putea deschide o uzină în România. Cum poate fi aleasă țara noastră, în contextul tensiunilor din Turcia

Gigantul german Volkswagen ar putea deschide o uzină în România. Oficialii germani și-au amânat decizia de a construi noua fabrică în Turcia din cauza tensiunilor din zonă. Iar acum, România revine în atenția constructorului.

Volkswagen se uită de ceva vreme de construirea unei uzine în sud-estul Europei, în care ar urma să fabrice aproximativ 300.000 de mașini anual. Germanii aleseseră Turcia, dar s-au văzut nevoiți să-și reconsidere planurile.

Producătorul a dat înapoi după ofensiva Turciei în Siria și după ce tensiunile cu kurzii riscă să escaladeze. În aceste condiții, constructorul nu vrea ca imaginea brandului să aibă de suferit.

„Monitorizăm cu atenție situația (n. red. – din Turcia) și privim cu îngrijorare evoluțiile de acolo”, au transmis reprezentanții Volkswagen.

România, în vizorul Volkswagen pentru noua uzină

La începutul acestei luni, gigantul german și-a deschis o subsidiară în vestul Turciei și spunea că acolo va ridica și noa fabrică. Numai că decizia anunțată ca finală a fost acum amânată.

Odată ce tensiunile au sporit în Turcia, constructorul s-ar putea reorienta. Iar în vizorul producătorului se află, din nou, România, alături de Serbia și Bulgaria, țări luate în calcul și în prima etapă a procesului de selecție.

Noua uzină Volkswagen ar putea fi construită la Arad. Fostul primar Gheorghe Falcă a confirmat, pentru G4Media, că orașul din vestul țării este analizat de producătorul german. Autoritățile locale se arată dispuse să pună la dispoziția constructorului un teren de peste o mie de hectare.

”Am condus negocierile de etapa nivelului meu, am avut asistență guvernamentală, iar locația Arad după a fost acceptată după aceasta negociere. Apoi, guvernul României a înaintat oferta integrală care conține răspunsuri la patru probleme importante ridicate de companie. Primăria a pus la dispoziție o suprafață de 1.100 de hectare, din care 400 de hectare pentru uzina Volkswagen, iar restul – pentru companiile de componente”, a declarat Gheorghe Falcă.

Volkswagen face o schimbare inutilă la mașinile sale, că poate o să uiți de scandalul emisiilor poluante Dieselgate

Volkswagen se uită după aspecte-cheie legate de infrastructură, aspecte logistice, ofertă financiară și piața forței de muncă.

”E important că locația Arad e considerată de acum încolo de industria automotive din Europa drept una din cele mai viabile destinații pentru investiții. În privința infrastructurii, Aradul e conectat la tren de mare viteza, la autostrăzi și la transport aerian. În plus, pe o rază de 150 km se găsesc cele mai mari companii de componente auto, ceea ce face ca prețul de productie să fie extrem de competitiv”, a mai spus fostul primar al Aradului, actualmente europarlamentar PNL.

În noua fabrică, Volkwagen vrea să producă noile generații de Passat și Skoda Superb. Investiția se ridică la 1,3 miliarde de euro, bani care ar putea fi investiți în România, dacă producătorul alege țara noastră. 

Decizia finală de a construi în Turcia a fost amânată după ce Ankara a pornit o ofensivă militară împotriva kurzilor din Siria. Acum, regimul lui Erdogan s-ar putea confrunta cu sancțiuni internaționale din partea Uniunii Eruropene, similare cu cele anunțate deja de americani.

Urmăriți Impact.ro și pe