Un vehicul cu o istorie fascinantă, dar și un „look” neobișnuit a fost vedeta ultimelor zile la Registrul Auto Român unde proprietarul l-a adus pentru inspecția tehnică. Este vorba despre o legendă „micro” a autovehiculelor pe trei roți, un Messerschmitt KR175. Scuterul cu cabină este în stare aproape perfectă, la mai bine de șepte decenii de la fabricație.
Nici măcar cei de la Registrul Auto Român nu văd în fiecare zi o asemenea „bijuterie”. Un vehiculul mai puțin obișnuit a venit la inspecția tehnică de la R.A.R. din Calea Grivitei. Este vorba despre o legendă „micro” a autovehiculelor pe trei roți, un Messerschmitt KR175, aflat în stare aproape perfectă, la șapte decenii de la fabricație.
Vehiculul a produs o asemenea impresie încât cei de la R.A.R. i-au făcut o scurtă prezentare.
„Este prima variantă Kabinenroller (în traducere adaptată – scuter cu cabină – n.r.) a celebrului constructor german de avioane din al Doilea Război Mondial, care și-a făcut debutul în 1953, urmând ca în 1956 să fie înlocuit cu varianta KR200. Denumirea „scuterului” vine de la motorul său unicilindru de 175 cmc, în doi timpi, care dezvoltă 11 CP și un cuplu motor maxim de 12,75 Nm. Are două roți directoare în față și una singură în spate care face și tracțiunea, iar după spusele constructorului poate să atingă viteza maximă de 80 km/h. Un detaliu important pentru modelul de față este că vopseaua este cea autentică”, au scris cei de la R.A.R. pe pagina oficială de Facebook.

Micromașina a fost primul vehicul construit de Messerschmitt în baza acordului său din 1952 cu Fritz Fend. Aproximativ 15.000 de modele au fost construite înainte de a fi înlocuit cu KR200 în 1956.
Messerschmitt, care după al Doilea Război Mondial nu a avut voie să producă avioane pentru o perioadă, și-a îndreptat resursele pentru fabricarea alte produse. În 1952, Fend s-a apropiat de Messerschmitt cu ideea de a realiza autovehicule mici. Acestea s-au bazat pe vehiculul pentru invalizi a lui Fend Flitzer, scrie playtech.ro.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Fiind bazat pe platforma Kabinenroller, KR175 avea scaune unul în spatele celuilalt, care erau accesate prin trapa care se deschidea în sus și în dreapta. Versiunea standard a trapei lui KR175 avea un baldachin realizat dintr-o cupolă mare din plexiglas, cu o decupare în față pentru un parbriz mic, plat din sticlă și o decupare pe ambele părți pentru ramele ferestrelor glisante.
Un model „sportster” era disponibil fără dom sau ferestre, doar cu parbrizul atașat. La primele modele, ștergătorul de parbriz era acționat manual.

KR175 a funcționat cu un motor în doi timpi cu un singur cilindru Fichtel & Sachs de 173 cc, poziționat central în fața roții din spate, chiar în spatele scaunului pasagerului. Motorul a fost pornit cu o frânghie de tragere ca standard, dar a existat o opțiune de pornire electrică. Demarorul electric a devenit standard în 1954. Transmisia era de tip secvenţial, cu oprire pozitivă, cu patru viteze şi fără sincronizare sau marşarier.
Modelul a folosit sistemul standard de direcție Kabinenroller, cu o bară de direcție conectată direct la tijele de șenile ale roților din față, oferind un răspuns extrem de direct, cel mai potrivit intrărilor mici, măsurate.
Bara de direcție a KR175 a fost realizată din oțel tubular. Levierul schimbătorului de viteze, pe partea dreaptă a cockpitului, avea o pârghie secundară care acţiona ambreiajul. Pedala de frână, care era singura pedală din mașină, acționa mecanic frânele pe toate cele trei roți, folosind cabluri. Frâna de mână funcționa în mod similar. În 1954, maneta ambreiajului a fost înlocuită cu o pedală.