Uniunea Europeană va modifica metodologia de măsurare a emisiilor pentru mașinile plug-in hybrid. Care este motivul

Bogdan Bârliga 07.02.2022, 15:40
Uniunea Europeană va modifica metodologia de măsurare a emisiilor pentru mașinile plug-in hybrid. Care este motivul

Uniunea Europeană și-a propus să revizuiască metodologia de măsurare a emisiilor de CO2 pentru mașinile cu sisteme de propulsie plug-in hybrid.

Această decizie va fi luată după ce mai multe ONG-uri de mediu şi instituții de reglementare au atras atenția că nu sunt măsurate corecte emisiile și aceste mașini nu sunt chiar atât de ecologice.

Un nou standard WLTP pe baza datelor privind consumul real

Uniunea Europeană pregătește o nouă metodologie de testare pentru obţinerea unei imagini mai realiste a modului în care automobilele cu sisteme plug-in hybrid folosesc mai mult motoarele cu combustie internă și mult mai puțin unitățile electrice alimentate cu baterii.

„Factorul de utilitate va fi modificat. Începem să colectăm date de la vehicule…este un proces în derulare”, a declarat Petr Dolejsi, director de transport sustenabil în cadrul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) citat de reuters.com.

Petr Dolejsi s-a referit în declarația pentru reuters.com la estimarea medie a distanţei parcurse în modul electric de către un autoturism cu sistem de propulsie plug-in hybride.

Amendament la implementarea normelor Euro 6

Un oficial al Comisiei Europene a declarat se discută la acest moment despre despre introducerea unui amendament la implementarea normelor Euro 6, prin care se va revizui procedura de testare a vehiculelor la nivel global (WLTP), pentru a se stabili factorii de utilitate pe baza datelor privind consumul real.

Urmează ca amendamentul să fie discutat la reuniunea din data de 9 februarie a Motor Vehicle Working Group, un organism care regrupează părţile implicate din industria auto, guverne şi asociaţii ale consumatorilor, a mai spus oficialul comunitar citat de reuters.com.

Care ar fi problemele legate de mașinile cu propulsie plug-in hybrid

Uniunea Europeană va modifica metodologia de măsurare a emisiilor pentru mașinile plug-in hybrid. Care este motivul
Mercedes-Benz C-Klasse, C 350 Plug-In Hybrid

Modificarea procedurilor de testare pentru a determina cu exactitate emisiile produse de un autoturism în condiţii reale de trafic se află de mult pe lista de cerințe a ONG-urilor de mediu şi a instituțiilor de reglementare.

Conform argumentelor oferite de organizațiile de mediu autoturismele plug-in hybrid nu sunt atât de ecologice încât să fie încadrate în aceeași categorie cu mașinile full electrice.

Practic șoferii autoturismelor plug-in hybrid nu folosesc propulsia full electrică atât de mult și mașinile rulează folosind motorul convențional.

Dacă s-ar pune în practică noua metodologie de testare ar însemna că unii producători auto, care în 2021 au vândut în Europa aproape la fel de multe mașini plug-in hybrid ca şi vehicule electrice pe baterii, vor fi nevoiţi să vândă mai multe vehicule electrice pe baterii pentru a îndeplini ţintele de emisii UE şi a evita amenzi considerabile.

Sursele citate de reuters.com susţin că noile teste revizuite WLTP ar putea să fie aplicate din anul 2025.

Cum funcționează un sistem de propulsie plug-in hybrid

Vom exemplifica modul de utilizare a unei mașini plug-in hybrid cu un modelul Renault Captur. Recent compania franceză a lansat și pe piața locală varianta electrificată a acestei game și autoturismul poate fi cumpărat și prin Programul Rabla Plus 2022.

Renault Captur E-Tech Plug-In are un sistem de propulsie format dintr-un motor pe benzină cu capacitatea de 1,6 litri cu 91 CP, un propulsor electric cu 36 CP și o unitate electrică HSG ( High-Voltage Starter Generator). Puterea totală a acestui sistem este de 160 CP și unitățile electrice sunt alimentate cu o baterie de 9,8 kWh.

Uniunea Europeană va modifica metodologia de măsurare a emisiilor pentru mașinile plug-in hybrid. Care este motivul
Sistem de propulsie Renault Captur E-TECH Hybrid

Mașina pornește doar în mod electric și Captur poate să parcurgă cu motoarele electrice o distanță de 50 de kilometri cu o viteză maximă de 135km/h în utilizare mixtă (WLTP) și 65 de kilometri în utilizare urbană (WLTP City).

Acumultarorul se poate încarcă la o priză casnică în aproximativ cinci ore, iar când bateria este descărcată Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid funcționează ca un hybrid normal cu unitatea HSG folosită pentru demarare.

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...