Ungaria devine o amenințare pentru România. Clasamentul e din ce în ce mai strâns

Stan Filon 13.11.2020, 15:49
Ungaria devine o amenințare pentru România. Clasamentul e din ce în ce mai strâns

Tocmai ce a fost publicat topul brandurilor de țară, de unde vin vești îngrijorătoare! România a coborât două poziții, față de anul trecut, ajungând pe locul 49, de la 47. Țara noastră a fost depășită în topul celor mai valoroase branduri de țară de Pakistan și Portugalia.

România a coborât două locuri în topul brandurilor de țară, până pe locul 49

Ungaria s-a apropiat periculos de mult de România, fiind situată pe locul 50 în topul întocmit de firma britanică de consultanță Brand Finance, după ce a urcat două poziții. Așadar, România a coborât două poziții, pe când Ungaria a urcat două poziții, potrivit Profit.ro.

Dar cum se calculează, de fapt, valoarea brandului de țară? Ei bine, aceasta se calculează ținând cont de câteva criterii: investiții, societate, bunuri și servicii, care se împart apoi în alte subcapitole: turism, guvernanță, piață, oameni și dezvoltare profesională, care, la rândul lor, se divid în factori individuali.

Romania a coborat doua pozitii in topul brandurilor de tara
Romania a coborat doua pozitii in topul brandurilor de tara

Ungaria ne suflă în ceafă, după ce a urcat două locuri, până pe poziția 50

Topul 4 cele mai valoroase branduri naționale din lume arată cam așa, anul acesta: Franța (2.699 miliarde dolari), India (2.027 miliarde dolari), Canada (1.900 miliarde dolari) și Italia (1.776 miliarde dolari). Vietnam este țara cu cea mai mare creștere a valorii brandului în acest an, de 29%, în timp ce Argentina a înregistrat cea mai mare scădere: -57%.

Pandemia de coronavirus a afectat cele mai perdormante economii din lume! Astfel, potrivit Brand Finance, citat de aceeași sursă, cele mai valoroase o sută de branduri naționale au pierdut peste 13.000 miliarde de dolari din cauza pandemiei de Covid-19, valoarea cumulată a brandurilor scăzând de la 98.000 miliarde de dolari în 2019, la 84,9 miliarde dolari în acest an.

În ceea ce privește țările cu cele mai puternice branduri, Germania se află pe primul loc, cu un scor de 84,9 puncte din 100 și un rating de țară AAA, urmată de Marea Britanie (83 puncte, AAA-), Elveția (82,9 puncte, AAA-), SUA (82,8 puncte, AAA-) și Canada (81,7 puncte, AAA-).

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...