Un tip de radar apare din nou pe șoselele din România. Cum vor fi amendați șoferii prinși

Nicu Stan 13.08.2021, 09:26
Un tip de radar apare din nou pe șoselele din România. Cum vor fi amendați șoferii prinși

Un tip de radar apare din nou pe șoselele din România. Autoritățile, în încercarea de a-i potoli pe șoferii vitezomani vor reactiva radarele fixe. Acest tip de radar aparțin Companiei Naționale de Drumuri și stau nefolosite de mai bine de 10 ani.  Cum vor fi amendați șoferii prinși de aceste radaruri, vedeți în articolul de mai jos.

Radarele fixe, existente deja pe multe drumuri din țară vor fi reactivate. Cum vor fi amendați șoferii vitezomani

Radarele fixe de pe șoselele din România vor fi reactivate de către autorități în speranța că șoferii vitezomani vor apăsa mai ușor pedala de accelerație. Radarele fixe sunt deja montate pe cele mai multe drumuri, însă nu mai sunt folosite de mai bine de 10 ani. De asemenea, rețeaua de radare aparține Companiei Naționale de Drumuri.

Radarele fixe nu au mai fost folosite de atâția ani pentru că nu omologate, dar şi pentru că din legislaţie lipseşte termenul ”viteza medie”.

Radarele fixe sunt montate, dar inactive
Radarele fixe sunt montate, dar inactive

Cum este măsurată viteza mașinilor

Altfel spus, şoferii care vor depăşi viteza medie între două puncte de pe şosea vor fi amendaţi de poliţia Rutieră. De asemenea, șoferii vor primi amenzile acasă, în plic.

Radarele fixe ale CNAIR sunt instalate deja pe autostrăzile din țara noastră care au fost construite după anul 2010. Astfel, pe cei aproape 1000 de kilometri de şosele de viteză sunt mai bine de 20 de astfel de sisteme, respectiv de radare fixe. În prezent, sunt folosite doar pentru supravegherea traficului.

Radarele fixe sunt deja montate pe multe drumuri

Spre exemplu, între Bucureşti şi Ploieşti sunt montate radare fixe încă din anul 2012, de când s-a deschis autostrada.

Conform CNAIR, radarele fixe sunt diferite de camerele de rovinietă şi fixează viteza medie a autoturismului.

Cum funcționează radarele fixe

”Radarul face întâi o poză maşinii când roțile din față ajung la primul senzor din asfalt. Apoi face a doua poză când maşina parcurge 2.5 metri, iar roțile din fața ajung la următorul senzor din asfalt. Sistemul calculează viteza medie între cele două puncte. Dacă depăşeşte viteza legală, amenda îi va fi trimisă proprietarului acasă, în plic”, scrie stirileprotv.ro.

Problema pentru care radarele încă nu pot fi folosite este ca în acest moment în legislaţia românească nu există definit clar termenul de ”viteza medie”, informează reprezentanţii Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.

Radarele fixe nu sunt omologate

În plus, radarele fixe nu sunt nici omologate, astfel că șoferii nu sunt amendaţi indiferent de viteza cu care trec pe sub ele.

Ca să rezolve problema de legalitate, a fost creat un grup de lucru comun la Ministerul Afacerilor Interne şi Compania Naţională pentru Infrastructura Rutieră. Scopul acestui grup este să dezvolte şi să extindă aceste sisteme automate la nivel naţional.

De asemenea, MAI şi CNAIR nu au anunțat o dată de la care radarele fixe vor deveni active.