Țeapă de proporții pentru clienții Lidl, mulți au căzut în plasă. Mesajul care anunță că ai fost păcălit

Stan Filon 25.04.2023, 08:05
Țeapă de proporții pentru clienții Lidl, mulți au căzut în plasă. Mesajul care anunță că ai fost păcălit

Țeapă de proporții pentru clienții Lidl, iar mulți au căzut în plasă! Este ultima metodă inventată de escrocii români prin care vor să-și lase conaționalii fără bani. Lanțul de magazine este cel care a tras un semnal de alarmă și a specificat și care este produsul cu care hackerii le ademenesc pe gospodine.

Țeapă de proporții pentru clienții Lidl

Lidl a aflat de curând că imaginea lanțului de magazine a fost folosită de hackeri într-o nouă metodă de furt. Vorbim despre atacuri de tip phishing, cu care hackerii încearcă să pună mâna pe banii românilor, folosindu-se de imaginea retailerului german.

Dar ce sunt, mai exact, atacurile de tip phishing: Ei bine, acestea se referă la încercări frauduloase ale unor infractori de a obține informații sensibile, precum numere de carduri, date de identificare personală și alte informații de natură financiară. Astfel de înșelăciuni implică deseori imaginea unei companii sau a unui comerciant, așa cum se întâmplă și în cazul Lidl.

Teapa de proportii pentru clientii Lidl
Teapa de proportii pentru clientii Lidl

Produsul care atrage imediat gospodinele

Cei care au remarcat atacul au fost clienții Lidl, care au transmis magazinului că au primit niște e-mail-uri suspecte.  În mesajele de acest fel, consumatorii sunt anunțați că au fost selectați pentru a participa la un program de fidelizare gratuit. Practic, tot ce trebuie să faci este să răspunzi la câteva întrebări și ești automat câștigătorul unui așa-zis cadou. Ca să fie și mai incitant pentru gospodine, mai ales, premiul pus în joc de hackeri este un Ninja Air Fryer, pe care orice femeie și-l dorește în bucătărie.

În mesajul cu pricina se prezintă logo-ul lanțului german de magazine Lidl și o secțiune „Răspunde și câștigă”. Specialiștii ne recomandă să nu accesăm niciun mesaj din e-mailul cu pricina, dacă suntem printre „norocoșii” selectați de hackeri. Conducerea companiei a confirmat că este vorba despre o fraudă semnalată de mai mulți clienți.

Reprezentanții Lidl au oferit asigurări că angajații de la departamentul de securitate al companiei fac eforturi pentru a rezolva incidentele de acest fel. Până atunci, este bine să fii atent la ceea ce ți se comunică în mesajele pe care le primești din partea a diverse companii, nu doar în cazul Lidl.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...