Țeapă de proporții pentru clienții Lidl, iar mulți au căzut în plasă! Este ultima metodă inventată de escrocii români prin care vor să-și lase conaționalii fără bani. Lanțul de magazine este cel care a tras un semnal de alarmă și a specificat și care este produsul cu care hackerii le ademenesc pe gospodine.
Lidl a aflat de curând că imaginea lanțului de magazine a fost folosită de hackeri într-o nouă metodă de furt. Vorbim despre atacuri de tip phishing, cu care hackerii încearcă să pună mâna pe banii românilor, folosindu-se de imaginea retailerului german.
Dar ce sunt, mai exact, atacurile de tip phishing: Ei bine, acestea se referă la încercări frauduloase ale unor infractori de a obține informații sensibile, precum numere de carduri, date de identificare personală și alte informații de natură financiară. Astfel de înșelăciuni implică deseori imaginea unei companii sau a unui comerciant, așa cum se întâmplă și în cazul Lidl.
Cei care au remarcat atacul au fost clienții Lidl, care au transmis magazinului că au primit niște e-mail-uri suspecte. În mesajele de acest fel, consumatorii sunt anunțați că au fost selectați pentru a participa la un program de fidelizare gratuit. Practic, tot ce trebuie să faci este să răspunzi la câteva întrebări și ești automat câștigătorul unui așa-zis cadou. Ca să fie și mai incitant pentru gospodine, mai ales, premiul pus în joc de hackeri este un Ninja Air Fryer, pe care orice femeie și-l dorește în bucătărie.
În mesajul cu pricina se prezintă logo-ul lanțului german de magazine Lidl și o secțiune „Răspunde și câștigă”. Specialiștii ne recomandă să nu accesăm niciun mesaj din e-mailul cu pricina, dacă suntem printre „norocoșii” selectați de hackeri. Conducerea companiei a confirmat că este vorba despre o fraudă semnalată de mai mulți clienți.
Reprezentanții Lidl au oferit asigurări că angajații de la departamentul de securitate al companiei fac eforturi pentru a rezolva incidentele de acest fel. Până atunci, este bine să fii atent la ceea ce ți se comunică în mesajele pe care le primești din partea a diverse companii, nu doar în cazul Lidl.