Spotify se folosește de acest lucru fără să știi. La ce trebuie să fii atent

Cristian Cojocaru 12.04.2021, 13:34
Spotify se folosește de acest lucru fără să știi. La ce trebuie să fii atent

Spotify este una dintre cele mai utilizate platforme muzicale din lume. Cu câteva milioane de utilizatori la nivel mondial, aplicația se bucură de un mare succes, lucru care a dus și la actualizarea mai deasă a acestei aplicații. Ceea ce nu știi este faptul că Spotify se folosește de un lucru care îți aparține, astfel că reclamele care apar în cadrul aplicației, nu sunt întâmplătoare.

Un lucru de care Spotify se folosește fără ca tu să știi

Ultima actualizare a fost adăugată ca un fel de notă de subsol pentru noile comenzi vocale utilizate de Spotify, fără a putea fi observată de către utilizatori. Aceste noi comenzi vocale au fost descoperite de către cei de la GSMArena. Compania nu a făcut un anunț oficial cu privire la noua funcție, însă unii utilizatori de iOS și Android au putut observa instrucțiunile pentru a activsa noua funcție de căutare prin voce în cadrul aplicației.

Noua funcție solicită utilizatorilor să spună ”Hey Spotify!”, ca o modalitate de activare. Chiar dacă utilizatorii nu au primit o notificare în acest sens, oricine poate activa funcția, apăsând butonul ”setări” din aplicația Spotify și activând ”Interacțiuni vocale”. Spotify testează această funcție în aplicația sa mobilă de aproximativ un an.

După ce actualizarea este descărcată, aplicația recomandă anumiți artiști. Spunându-i lui Spotify să joace, să zicem, Beatles sau Pink Floyd sau nou-numitului laureat al premiului Grammy, Dua Lipa, și vei primi ceea ce îți ceri. Un alt lucru de avut în vedere este faptul că la activarea funcției, Spotify vă îndreaptă către o pagină în care prezintă exact modul în care datele vocale ar fi colectate, stocate și utilizate.

Noua functie vocala se foloseste de voce pentru a recomanda reclamele
Noua functie vocala se foloseste de voce pentru a recomanda reclamele

Reclamele sunt bazate pe voce

Primul lucru pe care Spotify îl menționează pe această pagină este că, activând aceste comenzi, nu numai că activați funcția „Hey Spotify”, ci și altele, chiar și „interacționați potențial cu unele reclame” folosind vocea ta. De fapt, anunțurile cu voce sunt o idee pe care Spotify o bate de vreo doi ani. Astfel, în luna mai a anului 2019, compania a lansat o serie limitată de reclame pentru anumite podcast-uri Spotify – dacă utilizatorii ar spune un anumit cuvânt magic, ar direcționa să asculte ultimul episod al emisiunii.

De atunci, se pare că Spotify a lansat o singură campanie publicitară majoră de voce în vara trecută, dar a fost relativ liniștită cu privire la proiect de atunci. Lansarea acestei noi campanii „Hey Spotify”, ar putea fi o modalitate de a împinge în liniște mai mulți utilizatori să aducă pe dispozitivele lor aceste tipuri de anunțuri cu voce, deși într-un mod semi-ascuns. Într-un mod similar, Spotify notează, de asemenea, în politica sa, că datele tale vocale vor fi folosite pentru a vă oferi reclame mai „relevante”, adică direcționate.

În ceea ce privește aspectul luminos, Spotify arată clar că există doar câteva date vocale care sunt utilizate în acest scop. Conform politicii, Spotify începe să primească datele dvs. vocale numai atunci când rostiți cuvântul de veghe, sau apăsați butonul de înregistrare, până când „Spotify vă procesează întrebarea sau cererea”. De asemenea, telefonul tău „ va indica întotdeauna când Spotify primește intrarea vocală”, a adăugat compania, „de exemplu cu un indicator vizual sau un ton audibil”, arată Gizmodo.

Urmăriți Impact.ro și pe