Situație stranie: angajații VW au fost obligați să rămână închiși în fabrica din Shanghai pe perioada carantinei impusă de China

Bogdan Bârliga 14.04.2022, 09:43
Situație stranie: angajații VW au fost obligați să rămână închiși în fabrica din Shanghai pe perioada carantinei impusă de China

Măsurile dure de carantină impuse de China pentru prevenirea unui nou val pandemic au dus la o situație stranie: angajații fabricii Volkswagen au fost închiși în fabrica din Shanghai.

Orașul este în lockdown total și nimeni nu mai are voie să se deplaseze nici măcar pentru cumpărăturile de bază sau servicii medicale.

Măsuri dure

Inițial câteva zeci de angajați s-au oferit să doarmă la fabrica Volkswagen  pentru a o menține să funcționeze într-un așa-numit sistem în buclă închisă.

Dar planurile inițiale au fost în cele din urmă abandonate pe măsură ce focarul de COVID-19 a determinat autoritățile chineze să impună un lockdown total.

Muncitorii nu au mai putut să părăsească uzina și în acest moment compania caută soluții pentru asigurarea hranei și pentru a le oferi activități recreative.

Seară de filme și plimbări prin uzină

Angajații închiși în fabrica din Shanghai a Grupului Volkswagen beneficiază de seri de film și vor face exercții fizice în mod organizat, se arată într-un material europe.autonews.com.

Pentru a-i ține ocupați, compania a aranjat activități de grup, începând cu o plimbare prin fabrică la ora 10 a.m. După plimbare urmează masa de prânz și odihnă de la 11:00 până la 13:00, apoi se difuzează filme.

După-amiaza angajații trebuie să se prezinte la antrenamente cardio începând cu ora 16:00. Următoarele două ore sunt ocupate de cină și dușuri, urmate de seara de film. Compania a organizat chiar și colectarea voluntară a gunoiului.

Conducerea uzinei Volkswagen din Shanghai a mai decis ca toți angajații să facă un test rapid COVID în fiecare dimineață.

Pierderi considerabile

Marii producătorii de automobile au fost puternic afectați de politica strictă COVID Zero impusă de China în ultima perioadă.

Fabrica Tesla din Shanghai a fost închisă din 28 martie, iar afacerea VW cu FAW Group din provincia Jilin rămâne închisă.

Se estimează că blocarea va costa producătorilor auto aproximativ 20% din capacitate de producție, a declarat Cui Dongshu, secretarul general al Asociației Chinei pentru Autoturisme.

Pe lângă problemele pentru producători acest nou lockdown disturbă puternic și activitatea furnizorilor și dealerilor.

Criza generată de lipsa semiconductorilor continuă

Industria auto a fost puternic afectată în ultimii doi de lipsa componentelor și tocmai când toată lumea spera că situația va reveni la normal China a decis să impună o nouă carantină.

Pandemia de Covid-19 a generat o criză majoră în industria auto la nivel global pentru că majoritatea producătorilor auto nu aveau stocuri de semiconductori și oprirea activității în cadrul furnizorilor a produs un haos total pe partea logistică.

Preşedintele Consiliului de Administraţie BMW AG, Oliver Zipse, a declarat recent că industria auto este încă în plină criză și poate de anul viitor lucrurile vor reveni la normal.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags: