S-a găsit planeta asemănătoare cu Pământul, pe care oamenii ar putea trăi. Ce au descoperit experții

Andrei Cezar 17.08.2020, 13:58

Astronomii au făcut o descoperire importantă. O planetă similară cu Pământul a fost identificată într-un sistem solar îndepărtat. Kepler-1649c este doar cu 6% mai mare decât Terra și se află în zona locuibilă a sistemului solar din care face parte, iar o altă caracateristică importantă este aceea că noua planetă are o temperatură similară cu cea a Pământului.

Planeta similară cu Pământul, la sute de ani lumină depărtare

Cercetătorii au făcut descoperirea după ce au analizat datele provenite de la telescopul spațial Kepler/K2, care a avut misiunea de a observa aproximativ 200.000 de stele timp de patru ani și să calculeaze câte dintre stelele care fac parte din Calea Lactee au planete similare cu Pământul în zona lor locuibilă. Lucrarea a fost publicată în Astrophysical Journal Letter, potrivit Digi 24.

Misiunea telescopului s-a încheiat în anul 2018, însă datele relevate de cercetători provin din perioada de dinainte de 2013. Concluzia astronomilor este că planeta Kepler-1649c este cea mai asemănătoare cu Pământul.

„În ceea ce privește dimensiunea și temperatura probabilă, aceasta este cea mai similară planetă cu Pământul care a fost găsită vreodată cu Kepler”, a declarat co-autorul Jeff Coughlin de la Institutul SETI, potrivit sursei citate. „Este incredibil pentru mine că am găsit-o acum, la șapte ani de la colectarea datelor.”

S-a găsit planeta asemănătoare cu Pământul, pe care oamenii ar putea trăi. Ce au descoprit experții

Planeta se află în constelația Cygnus

Chiar dacă noua planetă Kepler-1649c are caracteristici asemănătoare cu cele ale Pământului, ea are o poziție diferită față de steaua în jurul căreia orbiteză comparativ cu Terra. Astfel, Kepler-1649c face o mișcare completă de revoluție în aproximativ 19,5 zile.

Noua lume se află la 302 ani-lumină, în constelația Cygnus. Kepler-1649c orbitează în jurul unei stele de tip M, denumită Kepler-1649. Steaua de tip M este un soare cu o masă scăzută și este cunoscută sub numele de ”pitic roșu.”

„Această lume intrigantă și îndepărtată ne oferă o speranță și mai mare că un al doilea Pământ se află printre stele, așteptând să fie găsit”, a declarat Thomas Zurbuchen, de la departametul de Știință al NASA.

În momentul de față nu se cunoaște cu exactitate ce fel de atmosferă are Kepler-1649c.