Renault caută soluții pentru asigurarea resurselor financiare: grupul francez ar putea lista separat la bursă viitoarea divizie de mașini electrice

Bogdan Bârliga 13.04.2022, 10:54
Renault caută soluții pentru asigurarea resurselor financiare: grupul francez ar putea lista separat la bursă viitoarea divizie de mașini electrice

Planul de electrificare elaborat de Renault nu mai poate fi pus în practică după ce grupul francez a decis să părăsească piața din Rusia.

Din acest motiv compania analizează posibilitatea de a crea două divizii separate pentru producția de vehicule și va încerca să le listeze separat la bursă.

Luca de Meo are un nou plan

Săptămâna trecută câteva surse din grupul Renault declarau pentru reuters.com că la nivelul conducerii se analizează un plan prin care să poată fi recuperate pierderile generate de ieșirea de pe piața din Rusia.

Directorul general al Renault, Luca de Meo, dorește să pună în aplicare planul prin care grupul francez ar lansa divizii separate pentru producerea de autoturisme electrice şi pentru mașini cu motoare pe benzină sau motorină, susțineau la acel moment respectivele surse.

În cadrul unei conferințe desfășurată pe 12 aprilie directorul general al Renault, Luca de Meo, a confirmat informațiile și a anunțat că analizează posibilitatea listării separate la bursă a diviziei de mașini electrice.

Noul plan ar putea fi atractiv pentru Nissan

De Meo vrea să continue cu planurile de a crea divizii separate pentru vehiculele electrice (EV) şi pentru cele cu motoare cu combustie internă.

Planul de separare a producţiei de automobile cu motoare cu ardere internă ar putea interesa Nissan sau investitorii pe termen lung, a afirmat de Meo citat de reuters.com.

„Acest lucru ar putea însemna o listă separată. Aceasta este o decizie condiţionată, asta este exact ceea ce analizăm”, a declarat De Meo într-o conferinţă de presă.

În căutarea soluțiilor după suspendarea activității din Rusia

Grupul francez este producătorul auto mondial cu cea mai mare expunere pe Rusia şi în consecinţă are cel mai mult de pierdut de pe urma plecării de pe această piață.

Un transfer de proprietate ar fi varianta preferată în prezent de Renault pentru că în acest mod grupul francez ar rezolva situația legată de responsabilităţile legale pentru AvtoVaz.

Dar Renault nu va putea să îşi transfere participaţia de 68% pe care o deţine la AvtoVaz către celălalt acţionar, holdingul de stat Rostec State Corp., pentru că partenerul rus este vizat de sancţiunile internaţionale.

De Meo a declarat în conferința de presă că Renault este ”foarte încrezător” că îşi va îndeplini planul de redresare, deoarece a fost finanţat în pofida impactului suspendării activelor ruseşti.

”Suntem bine înarmaţi pentru a încerca să găsim o soluţie pe termen lung care să ne protejeze bunurile şi angajaţii şi, de fapt, să nu insultăm complet viitorul pentru că viaţa continuă şi sperăm că situaţia de pe teren va reveni la normal”. a cometat șeful Renault.

 

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...