Black Firday se apropie cu pași repezi, iar comercianții deja și-au pregătit produsele care urmează să fie luate cu asalt de români. Marea nebunie a reducerilor a început deja la unii retaileri, în vreme ce alții se pregătesc de zor pentru vinerea aceasta, 15 noiembrie 2019. Ce program au cele mai mari platforme de e-commerce din România?
Black Friday (în traducere ad literam din limba engleză: Vinerea Neagră) este ziua cu reduceri masive la numeroase catergorii de produse. Black friday este o sărbătoare americană ce marchează începutul sezonului de iarnă al cumpărărturilor. La americani această zi pică mereu a doua zi după Ziua Recunoștinței, de regulă ultima zi de joi din noiembrie. Black Friday a ajuns să devină cea mai aglomerată zi de cumpărături din Statele Unite.
Primul eveniment de cumpărături online, de tipul Black Friday a fost lansat pentru prima dată în România în anul 2011, de platfoam de e-commerce eMAG, al cărei CEO și acționar este Iulian Stanciu, unul dintre cei mai puternici antreprenori români.
Printre cele mai vândute produse din fiecare an, în această zi, sunt electronicele și electrocasnicele. La fel ca anul trecut, cele mai importante magazine online și offline din România și-au anunțat deja participarea.
Decizia de cumpărare survine în urma creării unei nevoi. De acest lucru ține cont și retailerul românesc eMAG care a sesizat, de-a lungul timpului, apetitul românilor pentru cumpărături, punând bazele unui model de business care să satisfacă în mod constant nevoile clienților. eMag este pionierul pieței de comerț online, devenit al doilea unicorn (companie care atinge o evaluare de 1 miliard de dolari) cu origini în România, după UiPath.
Black Friday de anul acesta, de la eMag va avea loc pe 15 noiembrie, urmând să fie anunțată și la ce oră începe nebunia reducerilor. Dacă ar fi să ne raportăm după anii precedenți, știm că startul a fost dat în intervalul orar 6-8 dimineața. Singura excepție a fost în 2015, atunci când internauții au așteptat până după ora 8 pentru a a-și achiziționa produsele dorite.
eMAG încearcă să mențină suspansul în fiecare an prin faptul că nu anunță ora exactă în care se dă drumul la promoție, tocmai pentru a crește interesul clienților față de platformă.
După o prezenţă de peste un an şi jumătate, Altex a părăsit în vara acestui an platforma de marketplace a eMAG motivul acestei decizii fiind creșterea semnificativă a comisioanelor practicate de eMag. Acest lucru nu i-a afectat însă pe clienții magazinului, care se pot bucura de aceleași produse. De pildă, pe 15 noiembrie, Altex pune la dispoziție promoții la: televizoare, telefoane, laptopuri, electrocasnice, produse de îngrijire personală, smart home, jucării sau anvelope.
La Media Galaxy, campania de Black Friday a început deja de pe 1 noiembrie și se va încheia oficial pe data de 4 decembrie. Un program prelungit, așadar, în care românii au la dispoziție mai bine de o lună pentru a putea profita de reduceri la produsele dorite.
Black Friday la PC Garage, parte a grupului eMag, unul dintre cele mai mari magazine online de produse IT și electronice din România are loc în perioada 1 – 14 noiembrie. Pentru ediția din acest an a Black Friday, compania estimează încasări în valoare de peste 45 milioane Lei, adică în creștere cu peste 20%.