Premieră pentru șoselele din Transilvania. Lucrările au început deja. „Suntem în grafic”

Beatrice Dumitru 23.03.2023, 20:40
Premieră pentru șoselele din Transilvania. Lucrările au început deja. „Suntem în grafic”

Primii kilometri de drum expres din Ardeal. Lucrările la o conexiune rutieră de mare viteză în vestul țării au început în 2022, iar anul acesta sunt șanse mari ca traficul să fie deschis pe o mare parte din drum. Este vorba despre drumul expres care leagă Oradea de A3.

Primii kilometri de drum expres din Ardeal

Contractul pentru cei 18,96 kilometri de drum expres care să lege Oradea de Autostrada A3 a fost semnat cu austriecii de la Strabag pe 21 iulie 2021 pentru suma de 546 milioane lei fără TVA și prevede șase luni de proiectare și 24 de execuție. Proiectul tehnic a fost aprobat în 7 aprilei 2022.

O bucată de 13 kilometri dintre Autostrada A3 și DN1 ar putea fi inaugurați cu trei luni înainte de termenul contractual, mai exact în decembrie 2023. Drumul de 19 km este construit la profil de drum expres pe 13 km, iar pe 6 km, la profil de drum național cu patru benzi cu separator între sensuri.

Antreprenorul este foarte bine mobilizat și are șanse mari să inaugureze cei aproximativ 13 kilometri de drum expres veritabil (DEx11) dintre Autostrada A3 și DN1 (Calea Borșului) în decembrie 2023, cu 3 luni înainte de termenul contractual actual, martie 2024”, preciază Asociația Pro Infrastructura care a publicat o filmare cu toți cei 19 km ai legăturii Centura Oradea-Autostrada A3.

Drumul expres are patru sensuri, 12 poduri și pasaje

Restul de 6 kilometri, dintre Calea Borșului și girația Sântandrei a Centurii Oradea, sunt blocați „de problema de la kilometrul 6, acolo unde autoritățile locale insistă cu modificarea soluției tehnice licitate și contractate, chiar dacă toate demersurile birocratice sunt făcute pentru soluția sensului giratoriu cu bretele de acces în Str. Augustin Maior. Este posibil să se ajungă la un litigiu complicat și de durată în instanță”, a anunțat asociația.

Proiectul drumului de legătură are o lungime de 18,96 km, 12 poduri noi și pasaje (inclusiv peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului), dar și trei noduri rutiere. Acesta urmează să facă legătura dintre Centură și autostradă, din zona sensului giratoriu cu Calea Sântandrei spre Sântandrei – Borș – Biharia.

Conform informațiilor din caietul de sarcini, profilul drumului va fi unul cu patru benzi și cu separator de fluxuri de circulație pe mijloc, cu o platformă totală de 23,5 metri lățime.

Urmăriți Impact.ro și pe
Beatrice Dumitru
Este redactor pe zona de Actualitate Impact.ro. Beatrice a absolvit Facultatea de Jurnalism și cursurile de prezentatori, redactori, reporteri și operatori tv în cadrul Academiei de Radio și...