Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, are un plan ambițios în privința traficului din București. Edilul a dezvăluit, luni, ce schimbări importante intenționează să facă până în anul 2024.
Nicușor Dan a spus că cea mai bună soluţie pentru traficul din București este semaforizarea inteligentă. Primarul general al Capitalei a spus că acest proiect a fost început. Și l-a asumat până în 2024, la fel cum și-a asumat reabilitarea de linii pentru tramvaie, metroul de suprafaţă şi o linie ferată.
„Până în 2024 îmi asum semaforizarea inteligentă în integralitate, pentru oraş, reabilitarea a 50 de kilometri linie de tramvai, să ajungem de la 100 la 150 şi metrou de suprafaţă în zona de nord.
Adică o linie care să unească Gara de Nord – Gara Obor, încă o linie care să unească Gara de Vest – Gara Obor. Astea sunt pe infrastructură proiectele cele mai importante”, a declarat Nicuşor Dan, la Digi24.
Primarul a spus că după semaforizarea inteligentă trebuie să fie dezvoltat transportul public. El a amintit că au început să vină cele 100 de tramvaie de la Arad și că Primăria achiziționează 100 de autobuze electrice și, foarte curând, 120 de tramvaie.
De asemenea, primarul Nicușor Dan a spus că se așteaptă deschiderea fondurilor europene în această toamnă pentru a reabilita cei 50 de kilometri de linie de tramvai. Edilul a precizat că există o mare oportunitate:
„O centură CFR în jurul Bucureştiului, aşa-numita linie de Constanţa ce trece prin Pipera, nişte intrări şi nişte gări interioare pe CFR pe care vrem să facem un tren urban sau metrou de suprafaţă”, a spus Nicuşor Dan.
Primarul general al Capitalei a menționat și autostrada A0, proiect al Ministerului Transporturilor; și un proiect comun cu această instituție și Consiliul Judeţean Ilfov şi Ministerul Transporturilor – nişte ieşiri mari până la autostrada A0, cum e bulevardul Timişoara, astfel încât să fie luată presiunea de pe bulevardele solicitate, cum ar fi bulevardul Magheru.