Peugeot e-Expert Hydrogen a intrat în producție. Ce autonomie are acest vehicul utilitar alimentat cu hidrogen

Bogdan Bârliga 15.12.2021, 14:42
Peugeot e-Expert Hydrogen a intrat în producție. Ce autonomie are acest vehicul utilitar alimentat cu hidrogen

Versiunea electrică a vechiulului Peugeot e-Expert alimentată de la o pilă de combustie pe bază de hidrogen a intrat în producție la fabrica din Hordain.

Peugeot e-Expert Hydrogen poate fi alimentat în trei minute cu hidrogen și poate rula aproximativ 400 de kilometri.

Cum funcționează sistemul bazat pe o pilă de combustie

Peugeot e-Expert Hydrogen dispune de un sistem “mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” dezvoltat de grupul Stellantis.

Peugeot e-Expert Hydrogen a intrat în producție. Ce autonomie are acest vehicul utilitar alimentat cu hidrogen

Acest sistem este compus dintr-o pilă de combustie ce produce energia necesară pentru propulsia vehiculului folosind hidrogenului din rezervor și o baterie Li-ion reîncărcabilă cu o capacitate de 10.5 kWh.

Hidrogenul din rezervor alimentează pila de combustie ce produce energia electrică necesară pentru propulsarea vehiculului pe distanțe lungi, în timp ce bateria de înaltă tensiune asigură, printre altele, performanțele dinamice ale autovehiculului. Sistemul este perfect integrat, fără să afecteze volumul sau sarcina utilă a vanurilor.

Peugeot e-Expert Hydrogen a intrat în producție. Ce autonomie are acest vehicul utilitar alimentat cu hidrogen

La pornire și la viteze mici bateria alimentează singură motorul electric cu energia necesară pentru tracțiune, iar la viteze stabilizate pila de combustie transferă energia direct la motorul electric.

În fazele de accelerare, depășire sau urcare în pantă pila de combustie și bateria funcționează simultan pentru a furniza energie motorului electric.

Peugeot e-Expert Hydrogen poate parcurge cu o singură încărcare o distanță de aproximativ 400 de kilometri conform protocolului WLTP.

Ce trebuie să știm despre Peugeot e-Expert Hydrogen

Acest vechicul utilitar Peugeot este construit pe platforma EMP2 și utilizează un sistem de propulsie electric similar cu cel folosit pe varianta electrică.

Un motor electric cu magneți permanenți, ce generează o putere maximă de 134 CP și un cuplu maxim de 260 Nm, pune în mișcare Peugeot e-Expert Hydrogen și oferă o capacitate de transport de 1100 de kg.

Peugeot e-Expert Hydrogen a intrat în producție. Ce autonomie are acest vehicul utilitar alimentat cu hidrogen

Indiferent dacă se alege versiunea scurtă a e-Expert Hydrogen de 4,95 metri sau cea lungă de 5,30 m, amplasarea rezervoarelor de hidrogen sub podea nu afectează volumul de încărcare.

Volumul util, de până la 6.1 m³, precum și spațiul din cabina cu 2 locuri sunt identice cu cele oferite de versiunile cu motor termic, iar utilitare poate să tracteze maxim 1000 de kg.

Procesul de alimentare cu hidrogen durează trei minute și se efectuează prin intermediul unei trape amplasate pe aripa stângă spate.

Peugeot e-Expert Hydrogen a intrat în producție. Ce autonomie are acest vehicul utilitar alimentat cu hidrogen

Bateria poate fi reîncărcată prin intermediul prizei localizată pe aripa stângă față și este oferit un încărcător de bord trifazat de 11 kW standard. La un Wall Box de 32A încărcare completă are loc în mai puțin de o oră, iar la o priză de 16A încărcarea bateriei durează trei ore.

Peugeot e-Expert Hydrogen este oferit standard cu frână de parcare electrică cu hill start assist, aer condiționat manual, cameră video de marșarier cu unghi de 180 grade și ecran tactil central de 7-inch.

Peugeot e-Expert Hydrogen a intrat în producție. Ce autonomie are acest vehicul utilitar alimentat cu hidrogen

e-Expert Hydrogen este produs în Franța, la fabrica din Hordain și transformat apoi la centrul de inginerie al grupului Stellantis din Rüsselsheim.

În România prețul pentru varianta electrică Peugeot e-Xpert începe de la 38.378 de euro.

Urmăriți Impact.ro și pe