Pericol pentru clienții Banca Transilvania. Cum pot rămâne ușor fără bani în cont

Ana Anitoiu 21.10.2021, 13:24
Pericol pentru clienții Banca Transilvania. Cum pot rămâne ușor fără bani în cont

Banca Transilvania și-a avertizat clienții că sunt în pericol să rămână fără bani în conturi din cauza unor înșelătorii ce au început să circule online. Hackerii au găsit o nouă modalitate de a goli cardurile.

Cum pot fi lăsați fără bani în conturi clienții Băncii Transilvania

Potrivit unei avertizări emise de Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) şi Banca Transilvania, hackerii acționează prin intermediul unor e-maiuri nesolicitate în care atrag atenția asupra securității unui cont bancar.

Aceste mesaje trimise de hackeri sunt convingătoare, deoarece conțin identitatea vizuală a Băncii Transilvania. Însă, adresa expeditorului diferă, chiar dacă numele este BTPay Transilvania.

”Iniţiatorii campaniei frauduloase copiază elemente de brand corespondente Băncii Transilvania, pentru a crea site-uri-capcană, care vor arăta similar cu cele oficiale. Persoanele vizate de aceste mesaje sunt convinse să-şi introducă date sensibile pe aceste site-uri, prin folosirea unor tactici de inginerie socială, inclusiv mesaje alarmiste prin care cer potenţialelor victime actualizarea datelor sau validarea acestora, sub presiunea aplicării unor potenţiale sancţiuni.

Atacatorii trimit astfel de mesaje aleatoriu, fără o ţintă specifică şi fără să aibă acces la o bază de date cu clienţi Banca Transilvania. Pur şi simplu, tentativele de phishing sunt transmise către email-uri din România, în speranţa că, printre ele, sunt şi adrese ale unor clienţi Banca Transilvania”, arată comunicatul emis de DNSC și Banca Transilvania.

Pericol pentru clientii Banca Transilvania. Cum pot ramane usor fara bani in cont
Banca Transilvania

Ce pot face clienții Băncii Transilvania ca să nu rămână fără bani în conturi

Clienții Băncii Transilvania trebuie să știe că aceasta nu ar face niciodată astfel de cereri pe e-mail și că este mai bine să ignore e-mailurile de acest tip, în cazul în care le primesc.

Celor care suspectează că sunt victimele unui atac de tip phishing le este recomandat sp contacteze serviciul de clienți la numărul: 0264 594 337. Altă variantă este să apeleze numărul de urgență al DNSC, 1911, sau să trimită un e-mail la adresa: [email protected].

Totodată, clienților Băncii Transilvania le este recomadat să verifice întotdeauna adresa reală a expeditorului, chiar dacă pare că mesajul unul oficial. La detalii este afișată o adresă diferită decât cea aparentă, în cazul în care este vorba despre un atac cibernetic.

”Asiguraţi-vă că sunteţi pe site-ul oficial al băncii căreia urmează să îi transmiteţi datele personale şi că cererea este una legitimă.

Cu alte cuvinte, trebuie să fii cât se poate de precaut în a deschide e-mailurile ce par să vină de la bănci, iar dacă ai vreun dubiu, ar fi bine să suni la bancă pentru a te asigura dacă ai sau nu vreo problemă în relaţia cu instituţia bancară”, au adăugat DNSC și Banca Transilvania.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...