O ofertă aproape de nerefuzat: un Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II este disponibil fără licitație. Singura problemă e prețul cerut

Bogdan Bârliga 23.08.2022, 15:58
O ofertă aproape de nerefuzat: un Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II este disponibil fără licitație. Singura problemă e prețul cerut

Doar 502 unități Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II au fost fabricate pentru că producătorul german intenționa să concureze cu un model apropiat în n Campionatul German de Turisme (DTM).

Acest exemplar oferit spre vânzare în Marea Britanie poate fi o ocazie unică de achiziționare pentru că un EVO II reprezintă o raritate chiar și la licitații.

O filă adevărată din istoria auto

O ofertă aproape de nerefuzat: un Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II este disponibil fără licitație. Singura problemă e prețul cerut

Mercedes 190E 2.5-16 EVO II a fost prezentat oficial în anul 1990 la Salonul Auto de la Geneva și au fost produse doar 502 unități.

O ofertă aproape de nerefuzat: un Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II este disponibil fără licitație. Singura problemă e prețul cerut

Acest model era echipat cu propulsorul de 2,5 litric u  patru cilindri folosit pentru EVO I, dar ajungea până la 235 CP față de cei 195 CP ai modelului anterior.

O ofertă aproape de nerefuzat: un Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II este disponibil fără licitație. Singura problemă e prețul cerut

Prețul cerut de vânzător trece de 223.088 euro, însă pentru cei cu resurse financiare suficiente acest exemplar Mercedes 190E 2.5-16 EVO II produs în anul 1.990 nu trebuie ratat dacă vorbim de un colecționar serios.

O ofertă aproape de nerefuzat: un Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II este disponibil fără licitație. Singura problemă e prețul cerut

Restaurat conform cerințelor pentru colecție

Acest Mercedes 190E 2.5-16 EVO II  vândut de www.fast-classics.com din UK a parcus aproximativ 115.018 lilometri și a fost restaurat complet.

O ofertă aproape de nerefuzat: un Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II este disponibil fără licitație. Singura problemă e prețul cerut

Exemplarul a fost importat din Portugalia în anul 2015 și de atunci autoturismul a fost păstrat într-o colecție privată din Marea Britanie.

O ofertă aproape de nerefuzat: un Mercedes 190 E 2.5-16 EVO II este disponibil fără licitație. Singura problemă e prețul cerut

Record pe piața autoturismelor clasice

O știre pe surse a făcut la începutul lunii iunie senzație în presa auto internațională: unul dintre cele două exemplare Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe ar fi fost vândut de grupul german.

Această informație părea foarte greu de crezut pentru autovehicul se afla în colecția Mercedes-Benz și marii producători auto nu sunt dispuși să vândă vreodată astfel de mașini.

Dar grupul german a confirmat oficial tranzacția și suma plătită pentru acest exemplar Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe a spulberat toate recordurile.

Modelul produs în 1955 a fost vândut la licitație pentru un preț record de 135 milioane euro unui colecționar privat. Această model unic în istoria auto este o raritate absolută fiinf unul dintre cele două prototipuri construite în acel moment.

 

Mercedes-Benz Top cinci cele mai scumpe mașini vândute la licitație. Pentru autoturismul clasic de pe primul loc un colecționar a plătit 135 de milioane de euro este practic o Formula 1 cu două locuri și caroserie coupe. Modelul este derivat din 300 SLR cu care Stirling Moss și Denis Jenkinson au stabilit un record la cursa Mille Miglia din 1955, parcurgând 1.606 kilometri în zece ore, șapte minute și 48 de secunde și cu o viteză medie de 157,6 km/h.

Vânzarea modelului istoric 300 SLR Uhlenhaut Coupe a avut loc pe 5 mai 2022 la o licitație organizată la Muzeul Mercedes-Benz în cooperare cu casa de licitație RM Sotheby’s.

Exemplarul 300 SLR Uhlenhaut Coupé vândut la licitație a făcut parte din colecția de vehicule private aparținând Mercedes-Benz Classic, cuprinzând peste 1100 de automobile de la inventarea automobilului în 1886 și până astăzi.

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...