Noul BMW Seria 7 a intrat în producție la uzina din Dingolfing. Primele livrări încep din această toamnă

Bogdan Bârliga 05.07.2022, 10:23
Noul BMW Seria 7 a intrat în producție la uzina din Dingolfing. Primele livrări încep din această toamnă

Primele automobile produse în serie ale noului BMW Seria 7 au ieşit de pe liniile de asamblare ale uzinei BMW Group din Dingolfing.

Nava amiral bavareză va fi produsă în această fabrică cu toate tipurile de motorizări, dar primele unități vor fi echipate cu sistemul de propulsie electric.

Investiții majore

BMW Group a investit peste 300 de milioane de euro pentru a pregăti uzina de automobile din Dingolfing pentru producţia noului BMW Seria 7.

Noul BMW Seria 7 a intrat în producție la uzina din Dingolfing. Primele livrări încep din această toamnă

Noul BMW Seria 7 este asamblat pe aceeaşi linie ca şi BMW Seria 5, Seria 8 şi modelul electric BMW iX.  Până la sfârşitul anului 2022, unul din patru modele BMW care părăsesc Dingolfing este deja de aşteptat să încorporeze un sistem de propulsie electric, crescând la circa 50% din producţia totală a uzinei până la jumătatea acestui deceniu, conform planurilor actuale.

Producţia noului Seria 7 utilizează şi o inovaţie digitală cu potenţial major pentru asamblare şi logistica de ieşire în uzinele şi centrele de distribuţie ale BMW Group: condus autonom în fabrică („automatisiertes Fahren im Werk”, AFW). Ca parte a strategiei de digitalizare, proiectul AFW va fi introdus ca proiect pilot la Dingolfing din iulie şi face ca un BMW Seria 7 nou produs să circule autonom pe un traseu de 170 de metri de la zona primei aprinderi şi de testare iniţială în asamblare până la zona de finisare din fabrică.

Echipamente reutilizate

Convertit în timpul opririlor de producţie, atelierul de caroserii a reuşit să integreze noul BMW Seria 7 în structurile folosite anterior pentru fabricarea modelului predecesor. Prin adaptarea şi reutilizarea sistemelor în acest fel, BMW Group a economisit sute de milioane de euro şi multe resurse.

Noul BMW Seria 7 a intrat în producție la uzina din Dingolfing. Primele livrări încep din această toamnă

Ansamblurile de podea ale noului BMW Seria 7 au geometrii distincte şi variază parţial, în funcţie de tipul de propulsie, dar toate pot fi fabricate complet flexibil pe aceeaşi linie principală de producţie. În plus, automatizarea – în montarea uşilor, de exemplu – şi reducerea combinaţiilor de materiale şi a proceselor de lipire necesare au făcut procesele mai eficiente.

În vopsitorie a fost stabilit un proces special pentru vopseaua exclusivă în două tonuri a noului BMW Seria 7, îmbinând tehnicile din producţia de serie cu abilităţile de vopsire manuală ale specialiştilor din Dingolfing.

Bateria produsă tot la Dingolfing

Componentele sistemului de propulsie electric a BMW i7 – în special bateria de înaltă tensiune şi propulsia electrică compactă – sunt produse tot la Dingolfing. Asemenea celor de la BMW iX, BMW i4 şi BMW iX3, acestea sunt fabricate în apropiere, în Centrul de Competenţă pentru Producţia Sistemelor de Propulsie Electrice al BMW Group.

Noul BMW Seria 7 a intrat în producție la uzina din Dingolfing. Primele livrări încep din această toamnă

Recent, Centrul de Competenţă a lansat două noi linii de producţie, permiţând unităţii să producă suficiente sisteme de propulsie electrice pentru mai mult de 500.000 de automobile electrice pe an. A crescut şi forţa de muncă, de la circa 600 la începutul lui 2020, la peste 2.300 de angajaţi în prezent.

Noul BMW i7

Noul BMW Seria 7 a fost prezentat oficial în luna aprilie și nava amiral a companiei bavareze primește în premieră o versiune full electrică.

Lista de comenzi a fost deschisă pentru România și prețul de bază pentru BMW i7 xDrive60 începe de la 132.447 euro.

Recomandare Video Impact.ro
Urmăriți Impact.ro și pe
Tags:
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...