Mazda CX-60 primește o nouă motorizare diesel în două variante de putere. Modelul echipat cu acest propulsor poate fi comandat de anul viitor

Bogdan Bârliga 05.07.2022, 12:51
Mazda CX-60 primește o nouă motorizare diesel în două variante de putere. Modelul echipat cu acest propulsor poate fi comandat de anul viitor

Noua Mazda CX-60 PHEV a fost prezentată oficial la începutul acestui an și reprezintă startul transformării companiei nipone într-o marcă permium.

Și după cum ne-a obișnuit pe parcursul timpul Mazda a ales un drum propriu pentru motorizări, iar noul SUV a primit un propulsor diesel pe principiul „right sizing” de 3,3 litri.

Ofertă extinsă

SUV-ul nipon este construit pe platforma Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture și are 4.745 de mm lungime, 1.890 de mm lățime, 1.670 de mm înălțime și un ampatament de 2.870 de mm.

În premieră Mazda CX-60 PHEV a debutat cu un sistem de propulsie plug-in hybrid ce combină un motor convențional Skyactiv-G 2.5, cu injecție directă și patru cilindri, alimentat cu benzină, cu un motor electric mare de 100 kW, o transmisie automată complet nouă cu opt rapoarte și o baterie de mare capacitate de 355 V și 17,8 kWh.

Acum compania niponă introduce pentru CX-60  o motorizare diesel în două variante de putere asociată cu sistemul M Hybrid Boost de 48 volți.

Right sizing

Dezvoltat folosind conceptul de „dimensionare corectă (right sizing)”, care optimizează capacitatea cilindrică pentru a îmbunătăți atât eficiența consumului de combustibil, cât și puterea generată, noua unitate e-Skyactiv D cu șase cilindri cu injecție directă common rail, de 3.283 cmc, instalată longitudinal, va fi oferită cu o gamă de două opțiuni – 200 CP/500 Nm cu tracțiune spate și 254 CP/550 Nm cu Mazda i-Activ AWD (tracțiune integrală).

Mazda CX-60 primește o nouă motorizare diesel în două variante de putere. Modelul echipat cu acest propulsor poate fi comandat de anul viitor

Dispunând de noul sistem Mazda M Hybrid Boost de 48 volți, propulsorul diesel oferă o putere mare și un consum mai redus.

O tehnologie de combustine inovatoare și avansată – DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) – îmbunătățește și mai mult eficiența motorului, reduce emisiile și crește economia de combustibil, atingând o eficiență termică de peste 40%.

Cuplul mare al motorului îi conferă lui CX-60 o capacitate maximă de remorcare de 2.500 kg și, ca urmare a structurii sale simple, greutatea motorului este similară cu cea a unui motor diesel Mazda Skyactiv D de 2,2 litri cu patru cilindri, reducând astfel diferența de manevrabilitate.

Mazda CX-60 primește o nouă motorizare diesel în două variante de putere. Modelul echipat cu acest propulsor poate fi comandat de anul viitor

Mazda CX-60 cu motorul e-Skyactiv D în varianta de 254 CP poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde și poate rula cu o viteză maximă de 219 km/h.

Compania susține că CX-60 cu motorul în cea mai puternică versiune are un consum mediu WLTP de 5,3 l/100 km și emisii de CO2 de 137 g/km.

Noi motoare în pregătire

Un motor pe benzină e-Skyactiv de 3l cu cilindri în linie se va alătura e-Skyactiv D și e-Skyactiv PHEV pentru a completa gama de propulsoare Mazda CX-60.

Disponibil pe majoritatea piețelor europene, noul Mazda CX-60 diesel va fi pus în vânzare în ianuarie 2023.

 

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags: