Măsură îndrăzneață din partea României în scandalul Schengen! Se cer despăgubiri

Stan Filon 11.09.2023, 11:00
Măsură îndrăzneață din partea României în scandalul Schengen! Se cer despăgubiri

Statul român face o mișcare îndrăzneață în scandalul Schengen. După o perioadă în care nu au făcut altceva decât să negocieze cu Austria aderarea țării noastre la Spațiul Schengen, iar austriecii par neclintiți în decizia lor, autoritățile din România pregătesc factura pentru respingerea țării noastre.

Măsură îndrăzneață din partea României în scandalul Schengen

Așadar, statul român calculează pierderile financiare pe care le are pentru faptul că România nu a fost acceptată în Spațiul Schengen! A spus-o ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a anunţat că România vrea să ceară despăgubiri pentru pierderile transportatorilor din cauză că ţara noastră nu a intrat în Spațiul Schengen. Impactul financiar nu este unul de neglijat și spune că se apropie de 2% din PIB!

Această factură pe care România o pregătește vine și în condițiile în care Comisia Europeană nu acceptă că România nu s-a putut încadra în ținta de deficit negociată de Guvernul Cîțu, deși au fost făcute cheltuieli foarte importante legate și de războiul din Ucraina. Citește și Anunț oficial despre aderarea României în Schengen. Răsturnare de situație, Austria a dat vestea azi

Masura indrazneata din partea Romaniei in scandalul Schengen
Masura indrazneata din partea Romaniei in scandalul Schengen

Despăgubirile solicitate, 2% din PIB

”Am avut o discuţie zilele trecute cu comisarul european Adina Vălean şi am spus că noi am băgat foarte mulţi bani, de exemplu, în întreţinerea drumurilor naţionale din zona respectivă. Dacă mergeţi acum pe DN2 spre Suceava, Siret, pe lângă Bacău, Focşani, o să vedeţi că e TIR lângă TIR, de Ucraina, ceea a dus totuşi la o degradare a acestei reţele şi am cerut bani. Per total, am trimis aceste cereri, nu doar pe rutier, ci şi pe CFR, pe naval – două miliarde de euro”, a declarat Sorin Grindeanu, duminică la Prima News.

”Am cerut colegilor mei şi până mâine la prânz să îmi prezinte o situaţie şi voi cere şi aceste sume sau statul român cred că ar fi bine să le ceară legate de costurile pe care le-au avut transportatorii pentru că nu am intrat în Schengen. Înţeleg că au fost nişte deştepţi în trecut, care au fost miniştri ai Finanţelor şi apoi prim-miniştri şi apoi s-au angajat la nişte ţinte de deficit pe care greu poţi să le atingi, asta fiind într-o perioadă de pandemie. Suntem singura ţară în acea procedură de deficit excesiv la nivel de UE. Omul critică, dar el e responsabil. La Cîţu mă refer. A venit peste noi şi conflictul din Ucraina. Nu poţi să compari costurile pe care România le are fiind la graniţă şi având cea mai mare graniţă cu Ucraina şi impactul pe care acest război îl are asupra României şi să încerci să rămâi în acele ţinte de deficit. E absolut imposibil”, a spus Grindeanu. Citește și România își ia adio de la spațiul Schengen? Cancelarul austriac se opune în continuare aderării

”O să o calculeze colegii mei, discutând foarte mult cu operatorii. Le-am cerut de la jumătatea săptămânii care se încheie astăzi, iar mâine la prânz îmi vor prezenta din punctul de vedere al operatorilor de transport pentru că îmi este greu să fac calculele pe ce înseamnă taxe, e treaba Vămii, orele pierdute în Vămi”, a mai precizat Grindeanu. Întrebat dacă au înţeles cei de la Comisia Europeană problematica Schengen, ministrul Transporturilor a răspuns: „Discuţiile le-a avut primul-ministru şi ni le-a transmis nouă mai departe, da. Impactul pe neintrarea noastră în Schengen este la 2% din PIB”.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...