Mașinile românilor i-au speriat pe inspectorii de la RAR. La câte autoturisme oprite au găsit probleme tehnice grave

Redacția IMPACT 13.03.2020, 14:40
Mașinile românilor i-au speriat pe inspectorii de la RAR. La câte autoturisme oprite au găsit probleme tehnice grave

Nu toate autoturismele pe care le observați în trafic sunt în bună stare de funcționare. Inspectorii RAR au avut un șoc, în acest sezon, după ce au constatat foarte multe nereguli la nivelul autoturismelor conduse de români. Totul deși sunt declarate de multe ori ca fiind în condiții optime pentru a circula pe drumurile publice.

Mașinile românilor i-au speriat pe inspectorii de la RAR

Anul trecut, inspectorii RAR au făcut o constatare nu tocmai bună despre mașinile românilor. Verificările din 2019 au dus la o statistică îngrijorătoare, din partea celor de la Registrul Auto Român (RAR). Șoferii români s-au prezentat la verificările periodice cu probleme tehnice grave, la nivelul mașinilor.

Mașinile românilor i-au speriat pe inspectorii de la RAR. La câte autoturisme oprite au găsit probleme tehnice grave
Numărul autoturismelor descoperite cu probleme tehnice grave e unul uriaș, pentru 2019

La câte autoturisme oprite au găsit probleme tehnice grave

Pe parcursul anului trecut, nu mai puțin de 69.130 de mașini au fost oprite în trafic de către inspectorii RAR. A fost vorba despre verificări efectuate pe întregul teritoriu al României. De asemenea, au fost retrase 17.938 de certificate de înmatriculare. Au mai fost aplicate 22.447 de sancțiuni, pe baza acestui motiv, dintre care 413 vehicule au fost imobilizate. La fel, au mai fost anulate și 113 Inspecții Tehnice Periodice.

Statistica ar trebui să le dea de gândit șoferilor români, pentru că 31.607 mașini dintre cele aproape 70.000 verificate, prezentau probleme tehnice majore. Reprezintă un procent de 45,7% dintre mașinile supuse verificărilor și care au fost declarate neconforme, potrivit promotor.ro.

Cele mai frecvente defecțiuni constate au fost la nivelul instalației electrice de iluminare-semnalizare, fiind vorba despre 27% dintre probleme. Mai mult, au existat defecțiuni la punți, fuzete, jante, anvelope, dar și suspensii, reprezentând 12% dintre nereguli. Totodată, 10% dintre probleme au mai fost constate și la nivel de cadru, șasiu sau elemente atașate șasiului. 4% dintre defecțiunile constatate de inspectorii RAR au fost la sistemul de frânare. În plus, un număr de 2.579 de mașini, dintre cele verificate, au depășit nivelul maxim admis de emisii poluante.

Urmăriți Impact.ro și pe