Martori de bord la Skoda Octavia și Fabia – ce „spune“ fiecare beculeț aprins

Emanuela Pană / 02.12.2020, 21:26

Skoda se numără printre puținii constructori auto ai lumii înființați înainte de 1900, mai exact patru la număr. Inițial, compania vindea mașini sub denumirea de Laurin&Klement automobile, primul model fiind Voiturette. 25 de ani mai târziu, aceasta a fuzionat cu Pizen Skodova, schimbându-și numele în Skoda. Ceea ce probabil mulți dintre noi nu știu este că Skoda a produs și avioane și utilaje agricole, cum ar fi plugurile motorizate. Începând din 1959 și până în 2017, Skoda a produs nu mai puțin de șase milioane de maşini de model Octavia. Tu știi ce „comunică“ martorii din bordul acesteia?

Martori de bord la Skoda Octavia și Fabia

Primul model Skoda Octavia a fost produs în perioada anilor 1959-1971, într-un număr de 365.400 de exemplare, în timp ce modelul Fabia a fost lansat în 1999, urmând să înlocuiască modelul Felicia, retras la începutul anului 2001.

Ești proaspătul proprietar al unuia dintre cele două modele și ți s-a întâmplat să se aprindă un martor în bordul mașinii și să nu știi ce să faci? În primul rând, ține cont de culoare. Dacă beculețul este verde, fii liniștit căci totul este OK. În cazul în care martorul aprins este galben, atunci trebuie să fii precaut și să rezolvi cât mai repede problema. „Bad news-urile“ vin atunci când beculețul e roșu – moment în care trebuie să oprești, să verifici, iar apoi să apelezi la cineva specializat pentru a rezolva defecțiunea.

Tabloul de bord al unei mașini moderne este din ce în ce mai complex, iar numărul martorilor diferă de la model la model și de la producător la producător, lucru ce poate fi copleșitor pentru un șofer neexperimentat sau pentru cineva care se află pentru pima dată la volanul unei mașini. Așadar, dacă ai bulina pentru începători lipită pe geam, venim în ajutorul tău cu explicația tuturor pictogramelor și becurilor de pe panou.

Citește și: Martori de bord la VW Golf – ce avarie indică fiecare martor în parte

Ce „spune“ fiecare beculeț aprins

Cu cât evoluează sistemul electric al unei mașini, cu atât devine mai complicat și bordul acesteia. În zilele noastre, tot mai multe ceasuri de bord sunt digitale, principalul scop fiind acela de a-i transmine șoferului – prin multitudinea de simboluri – că ceva se întâmplă.

Alfă ce-ți „comunică“ mașina prin intermediul matorilor de bord
Alfă ce-ți „comunică“ mașina prin intermediul matorilor de bord

Potrivit statisticilor, doar 2% dintre șoferi cunosc semnificația tuturor martorilor de bord și doar 10% dintre semnalele luminoase indică probleme grave ale mașinii.

Martori de bord Skoda Octavia și Fabia. Ce înseamnă când se aprind

  1. Lumini de ceață față aprinse;
  2. Probleme la servodirecție;
  3. Lumini de ceață spate aprinse;
  4. Nivelul lichidului de parbriz este scăzut;
  5. Plăcuțe de frână uzate;
  6. Pilot automat activat;
  7. Direcția semnalizării;
  8. Probleme la senzorul de lumină;
  9. Modul de iarnă;
  10. Indicator pentru informațiile computerului de bord;
  11. Bujii/Avertizare preîncălzire diesel;
  12. Avertizare de temperaturi scăzute;
  13. Probleme la sistemul de pornire al mașinii;
  14. Cheia nu se află în mașină;
  15. Bateria cheii este slabă;
  16. Avertizare cu privire la distanța față de un alt vehicul;
  17. Apăsați pedala de ambreiaj;
  18. Apăsați pedala de frână;
  19. Volan blocat;
  20. Faza lungă pornită;
  21. Presiune scăzută în pneuri;
  22. Lumini de întâlnire sau poziții aprinse;
  23. Bec ars;
  24. Avertizare cu privire la luminile de frână;
  25. Avertizare filtru de particule;
  26. Probleme la sistemul de tractare;
  27. Probleme la suspensia pneumatică;
  28. Avertizare privind părăsirea benzii de mers;
  29. Probleme la catalizator;
  30. Centura de siguranță nu este cuplată;
  31. Frâna de parcare este cuplată;
  32. Probleme la baterie sau alternator;
  33. Sistem de asistență la parcare pornit;
  34. Anunță că este necesar să efectuați o vizită la service;
  35. Faruri adaptive;
  36. Controlul înclinării farurilor;
  37. Avertizare privind eleronul;
  38. Avertizare cu privire la plafonul decapotabil;
  39. Probleme la airbag-uri;
  40. Frâna de mână cuplată;
  41. Apă în filtrul de combustibil;
  42. Airbag dezactivat;
  43. Problema mecanică;
  44. Indicator faza scurtă;
  45. Filtrul de aer necesită înlocuirea;
  46. Mod Eco activat;
  47. Sistem de asistență la coborârea pantelor;
  48. Probleme la temperatura motorului;
  49. Avertizare privind ABS-ul;
  50. Avertizare filtru de carburant;
  51. Portiera deschisă;
  52. Capota deschisă;
  53. Nivel scăzut al combustibilului din rezervor;
  54. Probleme la cutia de viteze automată;
  55. Limitator de viteză activat;
  56. Probleme la amortizoare;
  57. Presiune scăzuta a uleiului;
  58. Degivrare parbriz;
  59. Portbagaj deschis;
  60. Sistem de control al stabilității oprit;
  61. Senzor de ploaie;
  62. Probleme la motor sau la emisii;
  63. Degivrare luneta;
  64. Modul automat pentru ștergătoarele de parbriz activat.

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI