Lucrările la pasajul Domnești, pe ultima sută de metri. Deschiderea primului giratoriu suspendat, promisă luna aceasta

Mihnea Tălău 03.11.2022, 18:57
Lucrările la pasajul Domnești, pe ultima sută de metri. Deschiderea primului giratoriu suspendat, promisă luna aceasta

Autoritățile promit că pe 15 noiembrie, după ani de amânări și blocaje, Pasajul Domnești, primul de tip giratoriu suspendat va fi deschis pe centura Capitalei. Miercuri seara se aprind pentru prima data luminile pe acel pod.

Se aprind luminile pe Pasajul Domnești

Pasajul cu o lungime de 374 de metri va elibera în mare măsură traficul pe Prelungirea Ghencea, o arteră foarte circulată și aglomerată în partea de vest a Capitalei.

Lucrările sunt aproape finalizate, iar în această seară se fac primele teste pentru iluminat. Este vorba de 256 de stâlpi care au care au fost montați atât pe inelul central cât și pe rampe. Toate lămpile sunt LED și consumă maximum 22 kw/h. De asemenea, acest pasaj are trotuare și două treceri pentru pietoni.

Din 2018 și până în 2020 progresul fizic a fost de doar 3%, însă în ultimii doi ani s-a lucrat ceva mai bine și iată că peste două săptămâni șoferii vor putea circula mai lejer, în cea mai aglomerată intersecție din Capitală. Unii dintre aceștia spun că fac și 45 de minute dimineața pentru a putea ieși pe centură.

Lucrarile la pasajul Domnesti au intrat pe ultima suta de metri
Lucrarile la pasajul Domnesti au intrat pe ultima suta de metri

Testarea pasajului, în două etape

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a explicat pe Facebook că testarea pasajului se desfășoară în două etape.
Prima este încercarea statică, prin intermediul unui convoi de vehicule de mare tonaj, a câte 28 tone fiecare.

„Poziționarea camioanelor s-a făcut în așa fel încât să se realizeze echivalentul a 85% din încărcările frecvente din normele Eurocode, iar pentru o interpretare cât mai corectă a rezultatelor, s-a folosit atât câte un camion pe banda de circulație, cât și două camioane, aflate la o distanță de 7 metri”, a explicat el.

A doua etapă este încercarea dinamică, realizată prin intermediul unui vehicul dispus pe centrul podului, care va rula cu o viteză constantă de 30 km/h, trecând peste obstacole preamplasate.

Urmăriți Impact.ro și pe
Mihnea Tălău
Mihnea Tălău. Redactor la impact.ro. Dedicat presei încă din 1998. Am o diplomă în Drept, un „mic” masterat și o scoală de jurnalism. Am avut norocul și onoarea de a face parte, în...