Lovitura momentului pentru amatorii de Bitcoin și alte criptomonede: ”Singura garanție în cripto este riscul”

Gabriel Peneș 21.03.2023, 12:30
Lovitura momentului pentru amatorii de Bitcoin și alte criptomonede: ”Singura garanție în cripto este riscul”

Lovitura momentului pentru amatorii de Bitcoin și alte criptomonede. Recentele cutremure de pe piața monedelor virtuale a determinat autoritățile unui stat european să adopte noi reguli referitoare la reclamele pentru investiția în criptomonede. Printre altele, campaniile publicitare ce promovează acest tip de investiții vor fi nevoite să conțină și avertismentul „Singura garanție în cripto este riscul”.

Lovitura momentului pentru amatorii de Bitcoin și alte criptomonede

Autoritățile din Belgia au anunțat noile norme referitoare la reclamele la monede virtuale în Belgia. Autoritatea pentru Servicii și Piețe Financiare (FSMA), va impune un nou set de reguli privind promovarea criptomonedelor în jurisdicția sa, care va intra în vigoare la 17 mai 2023, conform Cryptonews.net.

Companiile care promovează investițiile în criptomonede vor fi obligate să prezinte riscurile și limitările sau condițiile asociate acestora, iar reclamele nu vor putea conține afirmații privind valorile sau randamentele viitoare, a anunțat FSMA.

„În plus față de aceste condiții, reclamele trebuie să conțină și un avertisment scurt și percutant: „Monede virtuale, riscuri reale. Singura garanție în cripto este riscul””, a mai comunicat FSMA.

Există trei domenii cheie ale noii reguli de publicitate cripto: mesajul trebuie să fie corect și să nu inducă în eroare, reclamele trebuie să conțină informații obligatorii despre risc, iar companiile cripto trebuie să informeze FSMA, înainte de orice campanie de masă.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]
Lovitura momentului pentru amatorii de Bitcoin și alte criptomonede: ”Singura garanție în cripto este riscul”
În Belgia, campaniile de promovare a investițiilor în criptomonede vor fi supuse unor norme ce trebuie să precizeze și riscurile unor astfel de investiții

”Singura garanție în cripto este riscul”

În Monitorul Oficial Belgian, publicat vinerea trecută, FSMA a explicat că reclamele cripto trebuie să ofere detalii de risc atunci când contorizează avantajul criptomonedelor. Aceste reclame trebuie să ofere un avertisment scurt și puternic și un „avertisment mai amplu, un link sau o referire la un astfel de avertisment”.

Autoritatea de reglementare a definit, de asemenea, campania de masă ca orice promovare prin care companiile vizează cel puțin 25.000 de consumatori.

„Unii consumatori doresc să câștige bani rapid prin tranzacționarea cu monede virtuale. Acest lucru merge mână în mână cu mari riscuri. Pentru a proteja mai bine consumatorii, FSMA accelerează ritmul când vine vorba de supraveghere și educație financiară”, a spus președintele FSMA, Jean-Paul Servais.

Datorită noului Regulament, FSMA va putea verifica dacă reclamele pentru monedele virtuale sunt corecte și nu induc în eroare și, de asemenea, dacă reclamele conțin avertismente obligatorii de risc”.

Mișcarea de reglementare împotriva reclamelor cripto aglomerate a venit după un sondaj care a chestionat o mie de investitori în noiembrie 2022. FSMA a efectuat cercetări de piață cu IPSOS, care a constatat că 80% dintre investitorii cripto sunt bărbați.

De asemenea, „iarna criptografică” prelungită și prăbușirea FTX nu au afectat sentimentul belgianului față de piață, deoarece doar 7% dintre participanții la sondaj au spus că nu vor tranzacționa niciodată criptomonede din cauza acelor evenimente.

În cadrul aceluiași sondaj, majoritatea investitorilor belgieni (peste 60% dintre respondenți) declarând că evenimentele recente reprezintă doar „o corecție temporară”, sau că vor continua să tranzacționeze monede virtuale.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....