Din cele 500 de firme româneşti autorizate să exporte lactate, carne şi peşte, doar câteva exportă.
România a exportat anul trecut produse alimentare (fără cereale, seminţe sau animale vii) de circa 3 miliarde de euro.
Livrările peste hotare sunt însă o parte importantă în puţine businessuri din sector, în contextul în care România nu este o forţă alimentară la nivel european.
În prezent, sunt mai mult de 350 de producători de carne, circa 150 de lactate, câteva zeci de producători de ouă şi de produse din peşte care au autorizaţie pentru schimb intracomunitar.
În realitate, pentru puţine dintre aceste companii, exporturile reprezintă mai mult de 25%, chiar 35% din business, scrie Ziarul Financiar.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Dacă ne uităm la topul exportatorilor de alimente, vedem că trei fac parte din grupuri internaţionale, anume Fabrica de Lapte Braşov (Olympus), Convenience Prod şi Star Foods (PepsiCo).
Olympus, care deţine o fabrică de lactate la Braşov, exportă 35% din producţie, în timp ce Transavia, producător de carne de pui controlat de Ioan Popa, livrează peste hotare circa 30% din producţie.
Însă recenta participare a României la târgul internaţional SIAL Paris a arătat interesul companiilor româneşti pentru a ieşi la export.